خانه بازیگر و خواننده مشهور در لیست سرقت‌های شبکه دزدان

10 برنامه دزدی‌های 6 سارق توسط همسر سرکرده باند لو رفت

خانه بازیگر و خواننده مشهور تهرانی در لیست‌‌شان بود. سارقان مسلحی که قصد داشتند با برنامه پیش بروند و نقشه 10 سرقت بزرگ را اجرا کنند. آنهایی که در سلول‌های زندان با یکدیگر آشنا شده و تصمیم گرفتند که نقشه‌های بزرگ‌تری را طراحی کنند.

اسلحه خریدند، لیست محل‌های سرقت را نوشتند؛ بانک، صرافی، طلافروشی و خانه یک بازیگر و یک خواننده مشهور را نوشتند. آدرس‌ها را دقیق بررسی کردند حتی محل‌های سرقت را هم بازبینی کردند، تمام جوانب را سنجیدند و همه پیشگیری‌های لازم را انجام دادند. اما یک قدم مانده به اجرای بزرگ‌ترین سرقت‌هایشان رکب خوردند؛ همسر سردسته باند آنها را لو داد. اتفاقی که هرگز آن را پیش‌بینی نکرده بودند.
6 سارق مسلح چند روز قبل در عملیات پلیسی به دام افتادند؛ آن هم چند روز بعد از لو رفتن نقشه سرقت‌هایشان؛ ماجرا از این قرار بود که چند روز قبل زن جوانی با مراجعه به پلیس راز نقشه مسلحانه 6 سارق را فاش کرد و در این‌باره گفت: «آمده‌ام تا همسرم را لو بدهم. او یک سارق سابقه‌دار است و قصد دارد که با همدستانش از 10 محل سرقت کند. او چند سال قبل به اتهام سرقت منزل راهی زندان شد و 5 سال حبس کشید. من همان زمان به او گفتم که منتظرش می‌مانم. او هم قول داد که وقتی آزاد شود همه چیز را جبران کند. من هم به تنهایی زندگی کردم تا اینکه شوهرم آزاد شد؛ اما مدتی بعد متوجه شدم که او با زن دیگری در ارتباط است. وقتی پیگیری کردم، فهمیدم که خواهر یکی از هم‌سلولی‌هایش است برای همین خیلی عصبانی شدم. باورم نمی‌شد که جواب خوبی‌های مرا این‌طور داده است. می‌خواستم هر طور شده از او انتقام بگیرم. او را بیشتر کنترل کردم و فهمیدم که می‌خواهد دوباره سرقت کند. برای همین یک شب وقتی با دوستانش صحبت می‌کرد به صورت پنهانی به حرف‌هایش گوش دادم. همان شب فهمیدم كه نقشه سرقت مسلحانه از بانك، صرافي و طلافروشي را كشيده است. داشت با همدستش حرف می‌زد و از خرید اسلحه برای اجرای نقشه‌شان می‌گفت. همین شد که فهمیدم او قصد سرقت مسلحانه دارند برای همین تصمیم گرفتم آنها را لو بدهم.»
با این اظهارات تحقیقات پلیس در این خصوص آغاز شد. آنها با زیر نظر گرفتن مظنونان درنهایت متوجه شدند که حرف‌های زن جوان درست است و آنها در حال طراحی یک سناریوی سرقت هستند؛

در مخفیگاه این متهمان تعدادي اسلحه و يك دفترچه يادداشت كشف شد؛ دفترچه‌ای که درونش یک فهرست نوشته شده بود. فهرستي از محل‌هايي كه دزدان قرار بود به آنجا به صورت مسلحانه دستبرد بزنند. در ليست آنها نام بانک، آدرس صرافی و طلافروشی و خانه یک بازیگر و یک خواننده مشهور دیده می‌شد

حتي مشخص شد که يكي از اعضاي گروه براي خريد تعدادي اسلحه به يكي از شهرهاي مرزي سفر كرده است. ادامه تحقیقات پلیس نشان داد که اعضای این باند خانه‌اي را در اطراف تهران اجاره كرده‌اند تا از آنجا به عنوان مقصد اصلی‌شان استفاده کنند. به همین دلیل دستور بازداشت سارقان صادر شد. عملیات دستگیری آنها آغاز شد و درنهایت مأموران پلیس این 6 سارق را دستگیر کردند. در مخفیگاه این متهمان تعدادي اسلحه و يك دفترچه يادداشت كشف شد؛ دفترچه‌ای که درونش یک فهرست نوشته شده بود. فهرستي از محل‌هايي كه دزدان قرار بود به آنجا به صورت مسلحانه دستبرد بزنند. در ليست آنها نام بانک، آدرس صرافی و طلافروشی و خانه یک بازیگر و یک خواننده مشهور دیده می‌شد.

سركرده این باند بزرگ پس از دستگیری درباره ماجرای جزئیات سرقت‌هایش گفت: «قرار بود بزرگ‌ترين سرقت‌هاي سال‌هاي اخير در پايتخت را رقم بزنیم. چند ماه قبل، زماني كه در زندان بودم و دوران محكوميتم را مي‌گذراندم این نقشه را با هم کشیدیم؛ با دو نفر از هم‌بندی‌هایم آن را طراحی کردیم. خیلی وقت بود که می‌خواستم کاری متفاوت‌تر و بزرگ‌تر انجام بدهم. سال‌ها از خانه‌های مردم دزدی کردم، این‌بار می‌خواستم نقشه‌ای حرفه‌ای به سبک فیلم‌های سینمایی اجرا کنم. اگر دستگير نمي‌شدم، زندگي‌ام تا پايان عمرم تأمين می‌شد با همدستانم می‌خواستیم يك ماهه 10 سرقت بزرگ انجام دهيم. در این کار از برادرم هم کمک خواستم. همدستانم هم از دوستان‌شان کمک خواستند. این شد که 6 نفر شدیم، اسلحه خریدیم و خانه‌ای اجاره کردیم حتی فهرست‌مان را هم تهيه كرديم تا همه چیز طبق برنامه و منظم پیش برود. در زندان که بودم یکی از هم‌بندی‌هایم می‌گفت همسرش در خانه فلان بازیگر کارگری می‌کرده و از وضع مالی خوب او تعریف کرده بود. همین مسأله باعث شد که ما خانه این بازیگر و یک خواننده دیگر را در لیست‌مان قرار دهیم تا پول خوبی به جیب بزنیم. ما فکر همه چیز را کرده بودیم به جز اینکه همسرم ما را لو بدهد. اگر او حرفی نمی‌زد به همین راحتی گیر نمی‌افتادیم؛ چون چندین ماه برای این سرقت‌ها نقشه کشیده و فکر همه چیز را کرده بودیم.»
با اعتراف این مجرمان آنها به دستور بازپرس دادسراي ويژه سرقت براي انجام تحقيقات بيشتر در اختيار مأموران اداره يكم پليس آگاهي تهران قرار گرفتند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.