دیگر تختی برای کرونایی‌ها وجود ندارد

مینو محرز می‌گوید در صورت تداوم شرایط فعلی آمار قربانیان قطعا بیشتر می‌شود

شهروندآنلاین| تخت خالی برای بستری مبتلایان جدید وجود باقی‌نمانده بیماران برای بستری در نوبت قرار می‌گیرند. وضع شیوع کرونا بسیار خطرناک شده و در صورت تداوم شرایط فعلی، قطعا میزان مرگ و میرهای ناشی از بیماری کرونا بیشتر می‌شود.

مینو محرز عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا که این روزها هم‌صدا با دیگر همکارانش مدام نسبت به شرایط نگران کننده شیوع کرونا و موج مبتلایان و قربانیان این ویروس هشدار می دهد، درباره شرایط این رزوهای بیماری کرونا و مراکز درمانی این بیماران می‌گوید:« : بسیاری از بیمارستان‌ها در سطح تهران درگیر هستند و بیمارستان‌های معین هم از بیماران کرونایی پر شده‌اند. حتی برخی بیمارستان‌های خصوصی نیز ظرفیت‌هایی را برای بستری بیماران مبتلا به کرونا اختصاص داده‌اند.»
به گفته او وضع شیوع کرونا بسیار بد است، به طوری که تخت برای بستری مبتلایان جدید وجود ندارد و حتی ممکن است بیماران برای بستری در نوبت قرار گیرند.
آن‌طورکه خانم محرز می‌گوید بسیاری از بیمارستان‌ها درسطح تهران درگیر هستند و بیمارستان‌های معین هم از بیماران کرونایی پر شده‌اند. حتی برخی بیمارستان‌های خصوصی نیز ظرفیت‌هایی را برای بستری بیماران مبتلا به کرونا اختصاص داده‌اند.
با اینکه تعداد زیادی از مبتلایان کووید-19 به صورت سرپایی درمان می شوند، اما تعداد همان چند درصدی که نیاز به بستری دارند، به قدری زیاد شده، که جای کافی برای بستری شدن آن‌ها وجود ندارد.
به گفته محرزدر صورت ادامه دار بودن این شرایط، قطعا میزان مرگ و میرهای ناشی از بیماری کرونا افزایش می‌یابد. این درحالی است که طی روزهایی اخیر آمار قربانیان روزانه این بیماری رکورد زد.
محرز دراین باره می‌گوید:« قطعا در صورت تداوم این شرایط میزان مرگ و میرها افزایش می‌یابد. متاسفانه برخی بیماران حتی به بستری شدن هم نمی‌رسند و وضع بسیار بحرانی است. بر همین اساس هم ستاد کرونا هشدار داده است. مردم باید رعایت کنند. گاهی مردم می‌گویند ما از تهران به ویلایمان در شمال می‌رویم و جای دیگری نمی‌رویم، اما بالاخره همین رفت و آمد، خرید و… وجود دارد. چرا باید چنین کاری انجام دهیم. اگر این موارد را رعایت کنیم و بتوانیم سرعت انتشار بیماری را کُند کنیم، می توانیم به بستری و درمان همه هموطنان‌مان که در حال حاضر گرفتار بیماری هستند، برسیم.»
او رعایت پروتکل‌های بهداشتی را تنها راه مبارزه با این بیماری عنوان کرد و دراین باره توضیح داد:«بارها و بارها اعلام کردیم که در حال حاضر باید قبول کنیم که یک وظیفه جمعی داریم و باید در خانه بمانیم و اصول قرنطینه و فاصله‌گذاری فیزیکی را رعایت کنیم تا بتوانیم تا اندازه‌ای نمودار بیماری را که به صورت وحشتناکی در حال بالا رفتن است، آرام کنیم و برای بستری و درمان هموطنان‌مان که بیمار شدند و ممکن است جان‌شان را از دست دهند، جا باشد.»
محرز با هشدار نسبت به سفرهای غیرضروری گفت:« بدون توجه به کرونا مسافرت می‌رویم، اما وقتی برمی‌گردیم، تمام اعضای خانواده مبتلا شده‌اند. در حال حاضر بسیاری از بیماران ما افراد مسن با بیماری‌های زمینه‌ای هستند که مرگ و میر هم در این گروه بالاست. چرا؟ زیرا قدرت سرایت ویروس زیاد شده و همه یکدیگر را مبتلا می‌کنند. در حال حاضر می‌بینیم که مردم خانوادگی به کرونا مبتلا می‌شوند، نه اینکه فقط یک نفر از اعضای خانواده مبتلا شود.»
او در پایان صحبت هایش تاکید کرد رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی، ماندن در خانه تا حد امکان، استفاده از ماسک و شستن مکرر دست‌هاست تنها راهکارهای واقعی برای مقابله با این بیماری است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.