نساجی باید به آسیا برود، تمام!

گفت‌وگوی «شهروندآنلاین» با ایزد سیف‌الله‌پور، مدیرعامل قهرمان جام حذفی

شهروندآنلاین: قهرمانی نساجی مازندران در رقابت‌های جام حذفی فوتبال اتفاقی بود که کمتر کسی پیش‌بینی‌اش می‌کرد؛ تیم ریشه‌دار شمال ایران اما با کنار زدن همه رقبا توانست جام قهرمانی را در آغوش بکشد.حالا بعد از حماسه‌ای که بازیکنان و هواداران پرشور نساجی در ورزشگاه آزادی تهران خلق کردند، مهم‌ترین موضوع درباره نساجی به بحث آسیایی شدن آنها برمی‌گردد.

با توجه به تغییری که در تقویم لیگ قهرمانان آسیا 2023 ایجاد شده، این مسابقات بعد از فصل آینده فوتبال ایران برگزار می‌شود و همین حالا درباره سهمیه‌های آسیایی لیگ و حذفی امسال بحث‌های زیادی وجود دارد. اینکه سهمیه لیگ قهرمانان بعدی چگونه تعیین خواهد شد و نساجی می‌تواند به آسیا برود یا نه، یک بحث است و موضوع دیگر درباره زیرساخت‌ها و امکانات نساجی برای اخذ مجوز حرفه‌ای‌سازی است.

تیم محبوب شمال کشور هنوز ورزشگاه خود را که زیر کشت چمن رفته، تحویل نگرفته و هر هفته در یک شهر ثالث میزبانی می‌کند. از طرفی، اگر چمن ورزشگاه وطنی قائمشهر هم ترمیم و بازسازی شود و به مرحله بهره‌برداری برسد، این ورزشگاه استانداردهای دیگر مد نظر «ای‌اف‌سی» را ندارد و البته که ضعف‌های دیگری برای نساجی در بحث دریافت مجوز حرفه‌ای وجود دارد.

در خصوص مسائل متعدد پیرامون تیم قهرمان جام حذفی با ایزد سیف‌الله‌پور، مدیرعامل این باشگاه همکلام شدیم. او نظرات جالبی در این خصوص دارد. صحبت‌هایش را در ادامه می‌خوانید.

از هواداران‌مان تشکر می‌کنم

مدیرعامل نساجی صحبت‌هایش را این‌گونه شروع کرد: «قبل از هر چیز باید از هواداران خوب‌مان تشکر کنم. فکر می‌کنم سابقه نداشته ورزشگاه آزادی این‌طور جوی را با حضور هواداران دو تیم شهرستانی تجربه کند. بیش از 30 هزار هوادار در ورزشگاه بودند و از هواداران خودمان بی‌نهایت تشکر می‌کنم که به بهترین شکل ممکن از تیم حمایت کردند. هواداران ما ثابت کردند که جزو بهترین هواداران هستند. آنها مسافتی طولانی را از مازندران طی کردند و روی سکوها نیز فرهنگ بالای مردم مازندران را به نمایش گذاشتند. خدا را شکر که اتفاق تلخی هم رخ نداد و همه چیز به بهترین شکل ممکن پیش رفت.»

نباید دیگر به حواشی بپردازیم

با سیف‌الله‌پور حاشیه‌های پیش آمده و درگیری‌های موجود در فینال حذفی میان کادر فنی دو تیم را در میان گذاشتیم. او این‌طور واکنش نشان داد: «فکر می‌کنم همه مسائل پیش آمده یک سوء تفاهم بود. به هر حال، حساسیت بازی بالا بود و می‌شد پیش‌بینی کرد تنش‌هایی به وجود بیاید اما هر چه بود، گذشت و به نظرم نباید به این موضوع دامن زد. تدارکات تیم ما اشتباه کرد و سهوا وسایل را در رختکن میهمان چید، اما این موضوع نباید جنجالی می‌شد. با این حال، موضوع حل شده و نباید بیشتر به آن بپردازیم. همه عزیزان در کادر فنی آلومینیوم از جمله مهدی رحمتی، وحید فاضلی و محمد نوازی جزو رفقای ما هستند و از طرفی آقای الهامی و سایر مربیان ما نیز دوست ندارند چنین تنش‌هایی ادامه پیدا کند.»

«ساکت» باکلاس است، فقط زود عصبی می‌شود

از مدیرعامل نساجی پرسیدیم که آیا فکر نمی‌کند ساکت الهامی، سرمربی تیمش مقصر این اتفاقات بود؟ او پاسخ داد: «نمی‌شود این‌طور گفت. ساکت روحیات خاصی دارد و زود عصبی می‌شود، اما او هرگز دنبال تنش و این‌طور موضوعات نیست. او مربی باکلاسی است و به هر حال شاید شرایط بازی باعث شده شاهد برخی اتفاقات باشیم. همان‌طور که گفتم دیگر نباید به این موضوع بپردازیم. هرچه بود، تمام شده است.»

نساجی بایدبه آسیا برود، تمام!

موضوع مهم پیرامون نساجی بحث حضور این تیم در لیگ قهرمانان آسیاست؛ مدیرعامل باشگاه شمالی در این خصوص می‌گوید: «من کاری به تقویم کنفدراسیون فوتبال آسیا و مسائل این‌چنینی ندارم. از سالیان قبل همیشه قهرمان جام حذفی به لیگ قهرمانان می‌رفته است. فولاد که الان افتخار ایران در آسیاست، با قهرمانی در حذفی به تورنمنت لیگ قهرمانان رفت. ما قهرمان شدیم و قانون می‌گوید به حق باید به آسیا برویم. مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ هم قطعا تمهیداتی خواهند اندیشید تا نساجی مثل سایر قهرمان‌های جام حذفی راهی لیگ قهرمانان شود و در این تورنمنت بزرگ شرکت کند. هیچ بحث دیگری هم وجود نخواهد داشت.»

مالک باشگاه همه نواقص حرفه‌ای را مرتفع می‌کند

از سیف‌الله‌پور پرسیدیم آیا نساجی در بحث دریافت مجوز حرفه‌ای برای حضور در لیگ قهرمانان می‌تواند موفق باشد؟ او گفت: «قطعا ضعف‌هایی داریم. اصلی‌ترین مشکل ما بحث ورزشگاه قائمشهر است که امیدواریم طبق وعده رئیس‌جمهوری محترم تا اواسط تابستان آماده شود . البته در بحث استانداردسازی ورزشگاه قائمشهر هم باید اقداماتی انجام بدهیم. مسائل دیگری هم هست که قطعا با حمایت‌های آقای حدادیان، مالک باشگاه نساجی همه موضوعات رفع می‌شود و تا زمان مقرر فرم‌های حرفه‌ای‌سازی را به صورت کامل پر خواهیم کرد و به AFC می‌دهیم. آقای حدادیان همواره برای این تیم سنگ تمام گذاشته و این‌بار هم با رفع ایرادات شرایط را برای رفتن نساجی به لیگ قهرمانان آسیا مهیا خواهد کرد.»

امیدوارم این روند برای نساجی ادامه داشته باشد

مدیرعامل نساجی صحبت‌هایش را این‌طور به پایان برد: «جا دارد بار دیگر از هواداران خوب‌مان تشکر کنم. از تک‌تک اعضای تیم فوتبال نساجی ممنونم. از مالک باشگاه تشکر می‌کنم؛ از مسئولان استانی مازندران که در این مدت حمایت کردند و تلاش زیادی انجام دادند تا این موفقیت بزرگ به دست بیاید. انشاءالله این روند خوب در آینده نیز برای نساجی ادامه داشته باشد و بتوانیم روزهای بهتری را نیز برای مردم خوب مازندران رقم بزنیم.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.