چگونگی قیمت ارز با تزریق روزانه ۵۰ میلیون دلار

کاهش ۱۰۰۰ تومانی نرخ دلار

نرخ دلار امروز (دوشنبه) نسبت به دیروز حدود یک هزار تومان کاهش یافته است

شهروند آنلاین: آغاز عرضه روزانه ۵۰ میلیون دلار در بازار توسط بانک مرکزی و همچنین افزایش سقف خرید صرافی‌ها در بازار متشکل به ۵۰۰ هزار دلار، زمینه افزایش عرضه و به تبع آن افت قیمت‌ها را فراهم کرد به طوری که نرخ دلار امروز (دوشنبه) نسبت به دیروز حدود یک هزار تومان کاهش یافته است.

با تشدید نوسانات ارزی، بانک مرکزی برای مدیریت عرضه و تقاضا تصمیم جدی اتخاذ و اعلام کرد، بر این اساس از امروز، روزانه ۵۰ میلیون دلار اسکناس به بازار تزریق می‌شود و سقف خرید بانک‌ها و صرافی ها در بازار متشکل ارزی به ۵۰۰ هزار دلار افزایش می یابد.

بر این اساس، در ساعت ۱۲ امروز (دوشنبه- ۲۱ مهرماه) قیمت فروش دلار در صرافی ها با کاهش نسبت به نرخ های پایانی روز کاری قبل، ۳۰ هزار و ۲۰۰ تومان و قیمت خرید دلار نیز ۲۹ هزار و ۲۰۰ تومان درج شد.

قیمت فروش یورو نیز با کاهش نسبت به نرخ های پایانی روز کاری قبل، ۳۵ هزار و ۷۰۰ تومان و قیمت خرید آن،  ۳۴ هزار و ۷۰۰ تومان تعیین شد.

البته نرخ خرید و فروش دلار و یورو در صرافی های بانکی و بازار متشکل ارزی متغییر است و متناسب با نوسانات بازار آزاد در طول روز چند بار تغییر می کند.

علاوه بر این در سامانه سنا در روز کاری گذشته (۲۰ مهر)، یورو به مبلغ میانگین ۳۶ هزار و ۴۹۰ تومان فروخته شد. دلار نیز روز گذشته با میانگین قیمت ۳۰ هزار و ۸۳۴ تومان به فروش رسید.

همچنین در سامانه نیما، روز معاملاتی گذشته، قیمت فروش هر حواله یورو با میانگین قیمت ۲۹ هزار و ۵۰۸ تومان و فروش حواله دلار نیز قیمت ۲۴ هزار و ۳۱ تومان انجام شد.

فعالان بازار پیش بینی می کنند، با تصمیم بانک مرکزی و تزریق ۵۰ میلیون دلار در بازار و افزایش سقف خرید صرافی‌ها در بازار متشکل، قیمت ارز کاهشی شود، همانطور که پس از اعلام این خبر،  دلار حدود هزار تومان کاهش یافت.

 

 

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.