وال استریت ژورنال گزارش داد: رشد 30 درصدی صادرات نفت ایران

صادرات نفت ایران در سه ماهه اول سال به‌رغم تحریم‌های آمریکا به 870 هزار بشکه در روز رسید

این رقم 30 درصد بیشتر از میانگین صادرات نفت در سال 2021 است.

به گزارش فارس، به نقل از وال استریت ژورنال، صادرات نفت ایران در سال جاری در بحبوحه افزایش قیمت‌ها و کاهش عرضه انرژی که با درگیری نظامی بین روسیه و اوکراین تشدید یافته، رشد کرده است.

بر این اساس صادرات نفت ایران در سه ماه اول سال به 870 هزار بشکه در روز رسیده است که 30 درصد از میانگین 668 هزار بشکه در روز سال 2021 بیشتر است.

این ارقام نشان می‌دهد که تلاش‌های ایران برای تقویت صادرات نفت موثر بوده است، زیرا تهران در حال مذاکره با قدرت‌های جهانی برای احیای توافق هسته‌ای 2015 است.

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، صادرات ایران در سه ماهه اول سال جاری سریع‌تر از دیگر کشورهای خاورمیانه رشد کرد و بالاترین میزان صادرات نفت را از زمان خروج یک طرفه دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری سابق آمریکا از توافق هسته‌ای در سال 2018، به ثبت رسانده است.

بخش اعظم فروش نفت ایران به چین می‌رود که با وجود کاهش شدید قیمت از زمان حمله روسیه به اوکراین، خرید نفت از روسیه را محدود کرده است. بر اساس ارقام ارائه شده توسط داده‌های گمرک چین، چین در ماه مارس 14 درصد کمتر از سال قبل نفت از روسیه خریداری کرده است.

روز چهارشنبه، آنتون سیلوانوف، وزیر دارایی روسیه گفت: تولید نفت روسیه در سال جاری به کمترین میزان در 18 سال گذشته خواهد رسید، زیرا این صنعت به دلیل تحریم‌های غرب و خروج شرکت‌های نفتی خارجی آسیب دیده است.

پیش از اعمال دوباره تحریم‌ها علیه ایران، تهران حدود 2.5 میلیون بشکه در روز صادرات داشت.

تحلیلگران تخمین می‌زنند ایران حدود 103 میلیون بشکه نفت در دریا ذخیره کرده که در صورت دستیابی به توافق هسته‌ای می‌تواند به سرعت در بازار آزاد شود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.