سیدحسن نصرالله: فلسطین فراموش شدنی نیست

دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد مقاومت و پایداری تنها راه آزادسازی قدس شریف است

دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان گفت: سخنان امروز مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، بر تعهد قطعی ایران بر حمایت از فلسطین و نیروهای مقاومت در منطقه دلالت دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از المیادین، سیدحسن نصرالله طی سخنانی روز جمعه گفت: آیا اگر ایران حاضر بود عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را بپذیرد، آیا هرگز با این حجم از محاصره و توطئه‌های مختلف مواجه می‌شد؟ هرگز !

نصرالله اظهار داشت: «درود فراوان به هزاران نمازگزاری که امروز در مسجد الاقصی حاضر شدند، درود بر تمام کسانی که در گرامیداشت روز قدس شرکت کردند. دراین زمینه از مردم روزه‌دار در شهرهای مختلف ایران اسلامی و در یمن در حمایت از آرمان فلسطین به خیابان‌ها آمدند تشکر و قدردانی می‌کنیم».

دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان با بیان این‌که، فداکاری‌های ملت مظلوم فلسطین باید وجدان همه انسانیت و هرمسلمان و آزاده‌ای را در جهان مخاطب قرار دهد، تصریح کرد: این مناسبت فرصت مناسبی برای به نمایش گذاشتن قدرت صبر و آمادگی بسیار بالای فلسطینیان برای فداکاری و ایستادگی و عملیات شگفت انگیزی است که به انجام می‌رسانند .

او افزود: آمریکا و غرب و صهیونیسم جهانی و همه کسانی که با اینها معامله می‌کنند، برای تثبیت حضور این رژیم در منطقه تلاش می‌کنند. آنها تصور می‌کنند گذشت زمان می‌تواند فلسطینیان را از اندیشه به خاک و سرزمینشان منصرف کند و مساله فلسطین را از ذهن اعراب به فراموشی بسپارد ولی ما اکنون اعلام می‌کنیم که فراموشی در کار نیست. صهیونیست‌ها از سال 48 تلاش می‌کنند امت ما را از بازپس گیری قدس شریف و اماکن مقدسمان ناامید کنند ودراین راه از هیچ جنایتی فروگذار نکردند .

سیدحسن نصرالله گفت: شکست‌های پی درپی کشورهای عربی و سرشکستگی علنی در قبال مساله فلسطین و روند عادی‌سازی همه و همه با هدف تزریق این روحیه یاس و ناامیدی دنبال می‌شود ولی ملت فلسطین امروز از هر زمان دیگری، به پیروزی امیدوارتر و مصمم تر است .

او گفت: در چندین کشور منطقه شاهد روند فرسایشی حوادث و تحولات هستیم ولی به رغم مجازات‌های بین‌المللی و محاصره و جنگ‌های تحمیلی و گروه‌های تروریستی، این روند در هیچ یک ازاین کشورها نتیجه‌ای نداشته و اهداف مورد نظر را محقق نکرده است.

او افزود: مساله فلسطین بخشی از اعتقاد مذهبی و ایمان و کرامت ماست و ما امتی هستیم که هرگز به ایمان و عقیده و کرامت انسانی خود پشت نمی‌کنیم، خط جهادی نظامی ثابت کرد که اسراییل، برعکس ادعای تفوق وبرتری مطلقی که دارد، موجودیتی ضعیف و قابل شکست دادن است و ما بارها توانسته‌ایم آن را شکست دهیم.

سیدحسن نصرالله اظها داشت: در طول یک سال گذشته تا به امروز، مسیر مقاومت و گروه‌های مقاومت که موجب وحشت دشمن صهیونیستی هستند، پیشرفت‌های بزرگی داشته‌اند و روند عملیات جهادی در سرزمین‌های 1948 و کرانه غربی به ویژه عملیات شهادت‌طلبانه جوانان فلسطینی، لرزه بر اندام و تمامیت رژیم صهیونیستی افکنده است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.