محکومیت اسطوره پیشین تنیس جهان به 30 ماه زندان

ستاره بازنشسته تنیس به دلیل پنهان کردن دارایی‌هایش به دو سال و نیم زندان محکوم شد

بوریس بکر، تنیس‌باز شهیر و بازنشسته آلمانی از سوی دادگاهی در لندن به دلیل پنهان کردن دارایی‌های خود از طلبکاران به دو سال و نیم زندان محکوم شد و باید این مدت را در زندان سپری کند. قاضی دبورا تیلور روز جمعه پس از شنیدن استدلال‌های دادستان و وکیل بکر در دادگاه تاج ساوتوارک، این حکم را صادر کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از خبرگزاری رویترز، قهرمان شش دوره گرند اسلم متهم به مخفی کردن یا تحویل ندادن دارایی قبل و بعد از ورشکستگی خود است. بکر که قبلاً در سال ۲۰۰۲ به دلیل فرار مالیاتی در آلمان به دو سال حبس تعلیقی محکوم شده بود، اوایل این ماه بر اساس قانون ورشکستگی بریتانیا مجرم شناخته شد. قاضی با اشاره به محکومیت قبلی بکر گفت: شما به اخطاری که به شما داده شد و فرصتی که حکم تعلیقی به شما داده شد توجه نکردید و این یک عامل تشدید کننده مهم در پرونده است.

بر اساس شهادت در دادگاه، ورشکستگی بکر ناشی از وام ۴.۶ میلیون یورویی (۵ میلیون دلاری) از یک بانک خصوصی در سال ۲۰۱۳ و هم‌چنین حدود ۱.۶ میلیون دلار وام از یک تاجر انگلیسی در سال بعد بود. مرد شماره یک پیشین جهان متهم است که ۱.۱۳ میلیون یورو (حدود ۹۵۰ هزار پوند) از فروش یک نمایندگی اتومبیل مرسدس بنز متعلق به خود در آلمان را پنهان کرده است.

مشخص شد که این مرد آلمانی ۵۴ ساله پس از ورشکستگی در ژوئن ۲۰۱۷، صدها هزار پوند از حساب تجاری خود به حساب‌های دیگر، از جمله همسر پیشینش باربارا انتقال داده است.

قهرمان شش دوره گرند اسلم تمام اتهامات را رد کرده و گفته است که با متولیانی که وظیفه حفظ دارایی‌های او را برعهده داشتند همکاری کرده و بر اساس توصیه‌های متخصصان عمل کرده است.

بکر در سال ۱۹۸۵ در سن ۱۷ سالگی به شهرت رسید، زمانی که او عنوان قهرمانی ویمبلدون را به دست آورد و بعداً به برترین تنیسور مرد جهان تبدیل شد. او از سال ۲۰۱۲ در انگلیس زندگی می‌کند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.