پیشنهاد 5.3 میلیارد دلاری برای خرید چلسی

تاجر بریتانیایی پیشنهادی ۵.۳ میلیارد دلاری برای خرید باشگاه لیگ برتری چلسی ارائه کرده است

رومن آبراموویچ مالک روسی پیشین باشگاه چلسی بعد از این که توسط دولت بریتانیا به دلیل حمله روسیه به اوکراین تحریم شد در نهایت این باشگاه را برای فروش قرار داد.

به گزارش ایسنا و به نقل از بی ساکر، جیم رتکلیف، تاجر بریتانیایی اکنون با پیشنهادی که به معنای سرمایه‌گذاری ۱.۷۵ میلیارد پوندی در چلسی در مدت ۱۰ سال است و هم‌چنین پرداخت ۲.۵ میلیارد پوند دیگر به موسسه خیریه برای حمایت از قربانیان جنگ در اوکراین، خواستار خرید این باشگاه است. گزارش شده است که پیشنهاد رتکلیف بزرگ‌ترین پیشنهاد تاکنون برای باشگاه لندنی است.

رتکلیف شرکت مواد شیمیایی Ineos را تأسیس کرد که به خاطر حمایت مالی از تیم دوچرخه سواری بریتانیایی اینئوس مشهور است. این تاجر ۶۹ ساله در سال ۲۰۱۹ پیشنهاد خرید احتمالی چلسی را بررسی کرده بود اما در عوض باشگاه فرانسوی نیس را خریداری کرد.

در بیانیه رتکلیف برای خرید باشگاه چلسی آمده است: این یک پیشنهاد بریتانیایی برای خرید یک باشگاه بریتانیایی است. ما در استمفورد بریج سرمایه‌گذاری خواهیم کرد تا آن را به یک استادیوم در کلاس جهانی تبدیل کنیم که شایسته باشگاه چلسی است. ما این کار را انجام خواهیم داد. به سرمایه‌گذاری در تیم ادامه می‌دهیم تا اطمینان حاصل کنیم که ما یک تیم درجه یک از بهترین بازیکنان، مربیان و کادر پشتیبانی در بازی‌های مردان و زنان داریم و ما امیدواریم که به سرمایه‌گذاری در آکادمی ادامه دهیم تا فرصتی برای جوانان با استعداد فراهم کنیم تا به بازیکنان درجه یک تبدیل شوند. ما بر این باوریم که لندن باید باشگاهی داشته باشد که قد و قامت شهر را منعکس کند. باشگاهی که با رئال مادرید، بارسلونا یا بایرن مونیخ برابر باشد. ما قصد داریم چلسی آن باشگاه باشد.

تاد بوهلی مالک لس آنجلس داجرز، مارتین بروتون رییس پیشین لیورپول و استیو پاگلیوکا مالک باشگاه بوستون سلتیکس، چهره‌های سه کنسرسیوم دیگر هستند که برای خرید چلسی پیشنهاد دادند.

چلسی امیدوار است تا پایان ماه می مالک جدیدی داشته باشد زیرا توماس توخل، سرمربی تیم به دنبال برنامه‌ریزی برای فصل آینده است. به دلیل تحریم‌های صورت گرفته علیه آبراموویچ، توخل در حال حاضر نمی‌تواند قراردادهای جدیدی را به بازیکنان فعلی پیشنهاد دهد یا بازیکنانی از سایر باشگاه‌ها را به خدمت بگیرد. انتظار می‌رود آنتونیو رودیگر و آندریاس کریستنسن مدافعان چلسی هر دو در پایان این فصل با انتقال آزاد از این تیم جدا شوند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.