صحبت‌های جنجالی قالیباف درباره سفر خانواده‌اش به ترکیه

رئیس مجلس: مخالف بودم و گفتم صلاح نیست

محمدباقر قالیباف امروز پیش از آغاز جلسه علنی مجلس، در جلسه ای غیررسمی نکاتی را درباره سفر چند تن از اعضای خانواده‌اش به ترکیه مطرح کرد.

به گزارش ایسنا، بر اساس روایت‌هایی که از این جلسه مطرح شد، محور صحبت‌های رئیس مجلس شورای اسلامی به شرح زیر بوده است:

_ اول خوب است شما بدانید که وقتی بحث سفر مطرح شد من مخالف بودم و گفتم صلاح نیست ولی وقتی در نهایت تصمیم گرفتند این سفر را بروند، طبیعی بود که مادر هم باید برای مراقبت از دختر باردار همراه آنها می رفت.

_ برای خرید هم داستان سرایی‌ها کردند که  اینقدر جنس زیاد خرید کردند که باعث درگیری پای کانتر فرودگاه شده و تهمت زدند و برای تخریب هشتگ سازی کردند تا احساسات مردم را جریحه دار کند، در حالی که همه اینها دروغ بود.

_خیلی ها به من گفتند این سفر اتفاق ویژه ای نیست و سوءاستفاده ای هم از بیت المال صورت نگرفته است و سفری شخصی بوده است کاملا هم عادی و بدون تشریفات بوده و حتی از پروتکل ها هم استفاده نشده است. مگر شما از موقعیت خودت استفاده کردی، مگر با پاس سیاسی رفتند؟ مثل همه شهروندان دیگر یک سفر عادی رفتند. لذا موضع گیری لازم نیست ولی حرف من این بود که  همین حد هم پذیرفتنی نیست برای همین هم به آنها گفتم که از مردم عذرخواهی کنید و در همان ساعات اولیه، یعنی همان سحر همان روز، قبل از اینکه کسی بخواهد مطالبه ای مطرح کند،  عذرخواهی هم انجام شد. این کاری بود که کمتر کسی انجام می‌دهد.

_اما عده ای به دنبال پروژه سازی از این خطا بودند تا بتوانند اهداف سیاسی را دنبال کنند لذا تخریب ها را ادامه دادند. اطلاعات آشکار و پنهان جای تردید نمی گذارد که این یک پروژه برای تخریب سیاسی بوده است.

– واقعا خصوصی ترین مسائل زندگی خانوادگی ما را که نزدیک ترین افراد به ما از آن خبر نداشتند را چگونه خبر دار شدند؟ اطلاعات محرمانه چگونه در زمان اندک در اختیار آنها قرار داده شده است؟ یک زمان گفتن دلیل سفر خرید بوده است بعد که دیدند این مساله اینقدر بزرگ نبود که بتواند چنان موج شود که ما را به انفعال بکشاند، گفتند دلیل سفر خرید ملک بوده و حتی برای آن جعل سند کردند.

_ بالاخره مجلس در این دو سال کارهای بزرگی انجام داده است تلاش زیادی می کنند که عنوان مجلس انقلابی را تخریب کنند. این تخریب ها هزینه ایستادن در جهت خواست مردم است. هرگاه کاری برای مردم انجام دادیم و سمت مردم ایستادیم، پروژه سازان دست به کار شدند.

_شما از ابتدا نگاه کنید از روزی که آقا مجلس را انقلابی خواندند، در داخل و خارج شروع کردند به تخریب مجلس. هدف این است که انقلابی بودن مجلس را تحت الشعاع قرار دهند. این مورد آخر هم در همان راستا است. فقط این بار وارد حریم خصوصی شدند. نشان می دهد که دیگر هیچ حد و مرزی را قائل نخواهند بود.

_ البته این روزها دستگاه های امنیتی اقدامات خوبی را برای روشن شدن ابعاد ماجرا انجام دادند و من هم برای حفظ شان و جایگاه مجلس تا آخر مساله را پیگیری خواهم کرد.

_ نکته آخر این که این اولین بار نیست که من را تخریب می کنند، آخرین بار هم نخواهد بود. همانطور که این مجلس را هم از ابتدا تا امروز تخریب کردند و باز هم تخریب خواهند کرد آنچه باید برای ما مهم باشد، این است که نگذاریم این حاشیه ها ما را از کار برای مردم بازدارد. ما به عنوان مجلس انقلابی باید با حفظ روحیه جهادی و انقلابی، کار مردم را در اولویت قرار دهیم و مخصوصا برای حل مشکلات معیشتی آنها شبانه روز تلاش کنیم.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.