محرومیت خطرناک در انتظار سرمربی تیم ملی ایران

اسکوچیچ در صورتی که غرامت 140 هزار دلاری نفت آبادان را پرداخت نکند با محرومیت مواجه می‌شود

مسئولان باشگاه نفت آبادان با وجود شکایت به فیفا و دریافت حکم علیه سرمربی سابق خود هنوز نتوانستند 140 هزار دلار را از اسکوچیچ دریافت کنند.

دراگان اسکوچیچ سرمربی کنونی تیم ملی فوتبال ایران قبل از اینکه روی نیمکت یوزها بنشیند، هدایت صنعت نفت آبادان را برعهده داشت. این مربی کروات در نیم فصل لیگ برتر نوزدهم قصد جدایی از نفت آبادان را کرد و با مسئولان باشگاه نیز در این خصوص به توافق رسید.

در تفاهم نامه ای که برای جدایی اسکوچیچ به امضا رسید، این مربی متعهد شد با هیچ تیم ایرانی بعد از نفت آبادان قرارداد نبندد که اگر این اتفاق بیفتد او باید مبلغ 140 هزار دلار به عنوان غرامت به باشگاه خوزستانی پرداخت کند.

اسکوچیچ چند روز بعد از فسخ قرارداد با نفت آبادان هدایت تیم ملی فوتبال ایران را برعهده گرفت و این باشگاه نیز به شکایت از سرمربی کنونی تیم ملی پرداخت.

تیم ملی فوتبال ایران در رقابت های مقدماتی جام جهانی 2022 قطر شرایط سختی برای صعود دارد و بی تردید اگر کار به محرومیت اسکوچیچ بکشد، این موضوع به ضرر تیم ملی نیز خواهد بود.

شکایت نفت آبادان از اسکوچیچ در فیفا ثبت شد و بعد از چند ماه فدراسیون جهانی نیز حکم خود را به علیه سرمربی تیم ملی اعلام کرد. در این شرایط اسکوچیچ رایزنی هایی با فدراسیون فوتبال انجام داد که مبلغ غرامت مورد نظر نفت آبادان توسط مدیران فدراسیون فوتبال پرداخت شود و آنها نیز قبول کردند اما تا این لحظه که حدود 7 ماه از ماجرا می‌گذرد هیچ پولی به نفت آبادان پرداخت نشده است.

از طرف دیگر باشگاه نفت آبادان از اسکوچیچ شکایت کرده و این پول باید توسط سرمربی کروات پرداخت شود. فدراسیون جهانی فوتبال نیز در حکم خود اسکوچیچ را محکوم کرده است. در چنین شرایطی نفتی ها قصد دارند دوباره شکایت خود را پیگیری کنند.

علی عیسی‌زاده مدیرعامل باشگاه نفت آبادان در این خصوص گفته است:‌«هنوز پولی نیامده ولی در مرحله انتقال است. البته از این بابت به دلیل مشکلات مالی کمی تحت فشاریم و اگر پول هرچه سریع‌تر به حساب باشگاه واریز نشود، مجبوریم از طریق فیفا پیگیری ‌کنیم.»

در صورتی که نفت آبادان شکایت مجدد از سرمربی تیم ملی داشته باشد آنوقت فیفا طی حکم جدید اسکوچیچ را با محرومیت مواجه می‌کند که این مساله به سود فوتبال ایران نیست. اینکه یک باشگاه ایرانی بخواهد سرمربی تیم ملی را محروم کند. جالب اینکه فدراسیون فوتبال هم اقدامی در این خصوص انجام نمی‌دهد.

این در حالی است که تیم ملی فوتبال ایران در رقابت های مقدماتی جام جهانی 2022 قطر شرایط سختی برای صعود دارد و بی تردید اگر کار به محرومیت اسکوچیچ بکشد، این موضوع به ضرر تیم ملی نیز خواهد بود. باید دید طی روزهای آینده چه اتفاقاتی درباره وضعیت اسکوچیچ و نفت آبادان رخ می‌دهد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.