اعتراف 258 سارق حرفه‌ای به 2هزار و 87 دزدی

بازداشت ۱۶ نفر از دلالان ارزی فعال در شبکه‌های مجازی

دویصدوپنجاه‌وهشت سارق حرفه‌ای در قالب 60 باند، با تلاش ماموران پلیس آگاهی پایتخت دستگیر شدند. این مجرمان حرفه‌ای در شانزدهمین مرحله از طرح کاشف پلیس آگاهی در دام ماموران گرفتار شدند.

سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس تهران با اشاره به اجرای شانزدهمین مرحله از طرح کاشف پلیس آگاهی و امنیت اقتصادی تهران گفت: «در این مرحله از طرح کاشف در بخش حوزه پلیس آگاهی ۲۵۸ نفر از سارقان حرفه‌ای که در قالب ۶۰ باند فعالیت می‌کردند. ۶۷ نفر از کیف‌قاپان در این طرح دستگیر شدند. همچنین ۶۱ سارق منزل، ۵۶ سارق خودرو، ۲۰ جاعل و کلاهبردار، ۳۳مجرم حوزه جرایم جنایی و ۲۱ نفر از افراد و محکومان فراری در حاشیه این طرح دستگیر شدند.

این سارقان به ۲هزار و ۸۷ سرقت اعم از موتورسیکلت، خودرو، اماکن و مغازه‌ها و کیف‌قاپی اعتراف کردند. اولین باندی که در حاشیه این طرح منهدم شد، باند ۶ نفره مخوف زورگیری بود که منجر به قتل دو نفر از شهروندان شدند.  اعضای این باند در جنوب شهر فعالیت داشتند که پس از شناسایی رانندگان سوار بر خودروی آنها شده و به بهانه‌های مختلف به رانندگان آبمیوه مسموم می‌خوراندند. آنها پس از بیهوش‌شدن افراد، آنها را به بیرون پرتاب کرده و خودرویشان را سرقت می‌کردند.»

سرقت مسلحانه و درگیری خونین با پلیس

سردار رحیمی با اشاره به انهدام باند آدم‌ربایی خشن و بی‌رحم گفت: «۲۴ فروردین ماه امسال شخصی از اتباع کشور افغانستانی با مراجعه به پلیس مدعی شد که پسرش برای کار به ایران آمده و توسط افرادی ناشناس به گروگان گرفته شده و نگهداری می‌شود. متهمان برای خانواده گروگان فیلمی ارسال و از آنها تقاضای۱۰۰میلیون تومان پول نقد کرده بودند که طی عملیاتی هر سه آدم‌ربا در جنوب شهرستان کرج شناسایی و دستگیر شدند.»

رئیس پلیس تهران با اشاره به شناسایی باند اعضای چهارنفره سرقت مسلحانه گفت: «این افراد حدود دو ماه پیش با ماموران ما نیز درگیر شدند. حتی یکی از افسران پلیس در این درگیری تا آستانه شهادت پیش رفت. طی رصد‌های اطلاعاتی دریافتیم که این افراد آماده انجام سرقت مسلحانه از یک مغازه طلافروشی بودند. آنها قصد سرقت حدود ۵کیلوگرم طلا را که از قبل شناسایی کرده بودند، داشتند. با این حال،‌ قبل از هرگونه اقدام دستگیر شدند و از مخفیگاه‌شان ۵۰ عدد فشنگ کشف شد.»

انهدام باندهای مجرمانه

فرمانده انتظامی تهران با اشاره به انهدام دو باند سند نمره گفت: «این افراد سعی داشتند ۴۰ خودروی مسروقه که شماره شاسی و موتورشان را تغییر داده بودند، با جعل سند به سایر شهروندان به فروش برسانند. آنها نیز قبل از هرگونه اقدام مجرمانه شناسایی شدند و این باند هم منهدم شد. در این مرحله از طرح کاشف هفت پرونده شناسایی شد و ۱۳ نفر از افرادی که قاتل یا مرتبط با قتل بودند، دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند. همچنین در این طرح یک‌میلیارد و ۶۰۰میلیون انواع کالای قاچاق کشف شد که اقلام از قبیل لوازم خانگی، ابزارآلات، لوازم الکترونیکی، پوشاک، سیگار و غیره بودند.»

رئیس پلیس تهران با بیان اینکه یکی از اقدامات در حال پیگیری مبارزه با احتکار اقلام و کالا‌هاست، گفت: «۲۸۰ تن انواع کالا از قبیل برنج، آرد، روغن موتور و شکر احتکاری کشف شد. در این رابطه ۴۳خودروی قاچاقچیان توقیف شد و ۳۳ نفر از عمده قاچاقچیان دستگیر شدند. ارزش کالا‌های احتکاری مکشوفه ۶۸میلیارد تومان است. همچنین شناسایی و دستگیری دلالان ارزی فعال در شبکه‌های مجازی در حال انجام است. در این رابطه ۱۶ نفر دستگیر شدند و از آنها مقادیری دلار، یورو و لیر ترکیه کشف شد.»

سردار رحیمی با بیان اینکه چندین اقدام ویژه توسط پلیس تهران در حال انجام است، ادامه داد: «بحث اعلام فقدانی افراد یکی از اقدامات ما است که در اداره ویژه پلیس آگاهی پرونده مفقودی‌ها انجام می‌شود. در بحث سرقت خودرو سامانه پلیس من را داریم که به محض سرقت خودرو سیستم پلیس ۱۱۰ با سامانه پلیس آگاهی متصل و اقدامات برای شناسایی سارق آغاز می‌شود.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.