دعوت از پوتین و زلنسکی به اجلاس گروه 20 /آمریکا: با حضور روسیه مخالفیم

اندونزی اعلام کرد روسای جمهوری روسیه و اوکراین شرکت در نشست آتی گروه ۲۰ را پذیرفته‌اند

جوکو ویدودو، رئیس‌جمهوری اندونزی و رئیس فعلی گروه ۲۰، این اظهارات را در یک بیانیه تلویزیونی مطرح کرد و در آن گفت که اخیرا با ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه گفتگوهای تلفنی داشته است. او بیان کرد که از هر دو رهبر اوکراین و روسیه خواسته که از طریق مذاکره به جنگ پایان دهند.

به گزارش ایسنا، او بیان داشت که از پوتین و زلنسکی برای حضور در نشست گروه ۲۰ همچنان که جنگ در اوکراین تأثیر زیادی بر اقتصاد جهانی دارد دعوت کرده است. ویدودو گفت: ما درک می‌کنیم که گروه ۲۰ نقش کاتالیزور را در بهبود اقتصاد جهانی ایفا می‌کند.

اجلاس سران گروه ۲۰، متشکل از بزرگترین اقتصادهای جهان، از جمله آمریکا، اتحادیه اروپا، ژاپن، هند، عربستان سعودی و چین، قرار است با هدف بحث در مورد مسائل مربوط به سلامت جهانی، افزایش دیجیتالی شدن اقتصاد جهانی، تغییرات آب و هوایی و امنیت انرژی (از موضوعاتی که که در بحبوحه جنگ روسیه در اوکراین، فوریت جدیدی پیدا کرده است) برگزار شود.

در عین حال جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید گفت که بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا از دعوت از زلنسکی استقبال کرد اما گفت که موضع او در قبال مسکو روشن است. او تاکید کرد: رئیس‌جمهوری آمریکا در مورد دیدگاه خود صریح بوده است: دیگر نباید شکل سابق تعاملات معمول وجود داشته باشد و روسیه نباید بخشی از این تعاملات باشد.

ساکی گفت: رئیس جمهور آمریکا علنا مخالفتش را با شرکت پوتین در اجلاس گروه ۲۰ ابراز کرده است. ما از شرکت اوکراین در این اجلاس استقبال کرده‌ایم. ما دیدگاهمان را گفته و تصریح کرده‌ایم که از نظر ما روسیه نباید بخشی از این تعاملات چه به صورت علنی و چه خصوصی باشد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.