تقویت ظرفیت بالگردهای امدادی؛ یک نیاز ضروری

تاکید بر ضرورت توسعه تعاملات میان دو مجموعه هلال‌احمر و سازمان مدیریت بحران

عصر روز گذشته رئیس جمعیت هلال احمر و رئیس سازمان مدیریت بحران به منظور افزایش و توسعه تعاملات میان 2 مجموعه با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند. در این دیدار موضوعات ساز و کار اجرایی کردن قانون جدید مدیریت بحران، آئین نامه ها و دستورالعمل های اجرایی مطرح و در خصوص پیگیری نیازهای جمعیت هلال احمر در زمینه تقویت ذخایر امدادی، تجهیزات تخصصی و ناوگان امدادی، بحث و تبادل نظر شد.

دکتر همتی در این دیدار ضمن تشریح اقدامات جمعیت هلال احمر در بحث پیشگیری و پاسخگویی امدادی به بحران ها و با تاکید بر اینکه در صورت حمایت دولت، شارژ انبارهای هلال‌احمر به سرعت انجام خواهد شد گفت: بر اثر حوادث گذشته تقریبا انبارهای جمعیت خالی شده بود که با دستور رئیس جمهور و تامین اعتبارات حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد از انبارها پر شده اما هنوز با شرایط ایده آل فاصله داریم.

وی با اشاره به اهمیت آموزش در سیاست های امدادی این نهاد بیان کرد: خانه‌های هلال و توسعه آموزش های همگانی در قالب تولید محتوا در فضای مجازی و رسانه ها از جمله موضوعاتی است که در جمعیت هلال‌احمر به شکل ویژه‌ای به آنها پرداخته شده است.  دکتر همتی با بیان اینکه خرید 2 بالگرد و شارژ انبارها در دستور کار است، گفت: از سازمان مدیریت بحران تقاضا داریم تا سوله و اماکن متعلق به مدیریت بحران در مناطق استان تهران به همراه ادوات سنگین در استان ها و سایر منابع موجود خود را در اختیار جمعیت هلال احمر قرار دهد تا بتوانیم در مواقع بحران با کیفیت بیشتری پاسخگو باشیم.

ارائه آموزش‌های امدادی به دانش‌آموزان

رئیس جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه یکی از اهداف ما ارائه آموزش های امدادی و داوطلبانه در تمامی مقاطع تحصیلی است گفت: جمعیت هلال احمر در ۱۷ استان به سربازان ۴۰ پادگان آموزش ارائه کرده و در کنار آن ارائه آموزش ها در تمامی پایه های مدارس هم در حال انجام است. او با بیان این که استفاده از ظرفیت بالگردهای هلال احمر در اطفای حریق بلامانع است، بیان کرد: ما در جمعیت هلال احمر نیازمند تقویت ظرفیت بالگردهای امدادی هستیم که امیدواریم با پیگیری های انجام شده این کمبود هرچه سریعتر برطرف شود.

بهبود روش‌های توزیع

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در این دیدار با بیان اینکه جمعیت هلال احمر به عنوان متولی اصلی کمک رسانی اجرایی کشور در زمان بحران ها است، گفت: با توجه به این وظیفه خطیر، این نهاد نیازمند اقداماتی در جهت افزایش اعتماد عمومی نسبت به خود است. اسماعیل نجار تاکید کرد: بهبود روش‌های توزیع کمک‌ها، افزایش ایجاد ساختاری منسجم و منظم برای ساماندهی و دریافت کمک های مردمی می‌تواند در امدادرسانی سریع به حادثه دیدگان تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.

وی با اشاره به آتش سوزی های اخیر در تابستان تاکید کرد: در سال های اخیر، تغییر اقلیم باعث وقوع حوادث طبیعی زیادی از جمله آتش سوزی شده است از این رو با وجود این مشکل جهت اطفای حریق سریع و جلوگیری از پیشروی آتش به سایر مناطق، استفاده از ظرفیت بالگردهای هلال احمر در این موضوع بسیار حائز اهمیت است. نجار همچنین با اشاره به پشتیبانی و تقویت انبارهای هلال احمر اظهار کرد: تامین تجهیزات مورد نیاز از طریق این انبارها می‌تواند در مواقع حساس و بحرانی درصد بسیار بالایی از مشکلات را مرتفع و آمادگی پاسخگویی به حوادث و بحران های احتمالی را هم تقویت کند.  رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با تقدیر از عملکرد جمعیت هلال‌احمر در بحث پیشگیری و پاسخگویی به حوادث، بر ضرورت همکاری سازمان مدیریت بحران کشور و جمعیت هلال‌احمر برای مقابله با سوانح و همچنین کاهش اثرات حوادث طبیعی تاکید کرد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.