معاون رئیس‌ جمهور:تا ۱۴۰۴ باید بدهی‌های دولت قبل را بپردازیم

دولت قیمت‌ها را تعدیل کرد و مانع اوج‌ گرفتنش شده‌ است

دولت در آغاز سال جدید به دنبال تأمین اعتبارات جاری و حقوق و مزایای کارکنان و کارمندان است و از ماه‌های آینده، تخصیص اعتبار سفرهای استانی از سر گرفته می‌شود

معاون اجرایی رئیس‌ جمهور ریشه‌ گرانی‌ها را تصمیمات نادرست گذشته دانست‌ و با اشاره به پرداخت‌ بدهی‌های دولت قبلی تا ۱۴۰۴، گفت: تصمیمات دولت در ماه‌های اخیر قیمت‌ها را تعدیل کرد و مانع از اوج‌ گرفتن آن شده‌ است‌.

«سیدصولت مرتضوی» در گفت‌ وگو با ایرنا درباره برخی گلایه‌ها از گرانی‌ها گفت: گلایه‌های مردم از گرانی به حق است اما رسانه‌ها باید دلایل آن را بررسی کنند تا مردم در جریان واقعیت‌ها قرار بگیرند.

وی منشاء گرانی‌ها را تصمیمات غلطی دانست که در گذشته گرفته شده و ادامه داد: برنامه دولت این است که با همه توان بازار را مدیریت کند و امور را طوری پیش ببرد که به اقشار مختلف مردمی آسیبی وارد نشود.

معاون اجرایی رئیس‌ جمهور تصریح کرد: تصمیمات دولت در ماه‌های اخیر قیمت‌ها را تعدیل کرد و مانع از اوج‌گرفتن آن شد.

وی این نکته را هم یادآور شد که گاهی افزایش قیمت‌ها رسانه‌ای می‌شود اما وقتی قیمت‌ها تعدیل می‌شود، این مسأله آنگونه که باید و شاید رسانه‌ای نمی‌شود و همین موضوع برای جامعه بار روانی ایجاد می‌کند.

مرتضوی درباره موضوع بدهی‌های به‌جامانده از دولت قبل گفت: یکی از مسائل تورمی این است که اوراق را با یک‌چهارم قیمت عرضه کردند و حالا تبدیل به نقدینگی شده است و همین باعث تورم و گرانی کالاها در کشور می‌شود.

وی با بیان اینکه بنای دولت این نیست که نبش قبر کند، ادامه داد: دولت تلاش دارد به دور از حاشیه‌ها کار کند تا هر چه زودتر مشکلات مردم و کشور برطرف شود.

تا ۱۴۰۴ باید بدهی‌های دولت قبل را بپردازیم

معاون اجرایی رئیس‌ جمهور با اشاره به بدهی‌های هنگفت صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری هم اظهار داشت: دولت سال قبل همه همت خود را صرف کرد تا آرامش خوبی در این خانواده‌ها به وجود بیاید.

مرتضوی گفت: دولت در ۹ ماه گذشته بخش قابل توجهی از وقت خود را گذاشت تا بدهی‌ها را پرداخت کند و تا ۲۸ اسفند ۱۴۰۴ هم این بدهی‌ها باید جبران شود.

معاون اجرایی رئیس جمهور خاطر نشان کرد: تقریباً در حوزه پروژه‌های عمرانی که سالانه بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان و در حوزه جاری بدهی‌های دولت به صندوق‌های لشکری و کشوری حدود ۴۰۰ میلیارد تومان دیده شده که دولت باید ۵۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی‌های گذشته را در سال جاری پرداخت کند.

مرتضوی در بخش دیگری از این گفت‌ وگو با اشاره به تأمین اعتبار برای حدود ۲ هزار و ۶۰۰ طرح عمرانی در سفرهای استانی گفت: تخصیص نخست مربوط به سال ۱۴۰۰ بود که انجام شد.

وی ادامه داد: ۱۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان منابع در سال ۱۴۰۰ برای سفرهای استانی انجام شده تا قبل از سفر به خراسان رضوی که آخرین آنها مازندران بود، پیش‌بینی شده که تا پایان ۱۴۰۰، ۲۰ هزار میلیارد تومان یعنی بسیار بیشتر از پیش‌بینی‌ها برای پروژه‌ها پرداخت شد.

مرتضوی اضافه کرد: دولت در آغاز سال جدید به دنبال تأمین اعتبارات جاری و حقوق و مزایای کارکنان و کارمندان است و از ماه‌های آینده، تخصیص اعتبار سفرهای استانی از سر گرفته می‌شود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.