انتشار ویدئویی از ارتباط دوعامل حملات ۱۱ سپتامبر با مقام اطلاعاتی سعودی پس از دو دهه

اسنادی که ۲۰ سال پیش از خانه یک مقام اطلاعاتی عربستانی در انگلیس کشف شد

شبکه خبری سی‌ بی ‌اس آمریکا در گزارشی اعلام کرد انتشار ویدئویی جدید توسط انگلیس از عاملان حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱، ارتباط آنها با یک مقام اطلاعاتی عربستان سعودی را نشان می دهد

 شبکه خبری سی‌ بی ‌اس آمریکا در گزارشی اعلام کرد انتشار ویدئویی جدید توسط انگلیس از عاملان حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱، ارتباط آنها با یک مقام اطلاعاتی عربستان سعودی را نشان می دهد.
به گزارش ایرنا، شبکه خبری سی بی اس آمریکا در این گزارش می گوید درحالی که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا دستور افشای اسناد محرمانه حمله تروریستی ۱۱ سپتامبر را صادر کرده است، خانواده های قربانیان می گویند برای آزاد سازی تصاویر و اسناد ارتباط یک مقام اطلاعاتی عربستان با عاملان یازده سپتامبر مجبور شده اند در دادگاه های انگلیس حاضر شوند.

این اسناد حدود ۲۰ سال پیش از خانه یک مقام اطلاعاتی عربستانی در انگلیس کشف و ضبط شده و تاکنون محرمانه باقی مانده است.

برت ایگلسون که پدرش را در حمله به برج دوقلو تجارت جهانی از دست داده است گفت: چرا این اسناد باید بعد از ۲۰ سال افشا شود؟

او گروهی از خانواده های قربانیان این حمله را رهبری می کند که به دنبال دستیابی به این اسناد هستند. او ۱۵ ساله بود که پدرش بروس در برج جنوبی مرکز تجارت جهانی کشته شد و ۲۰ سال بعد، او می خواهد فرزندانش با آنچه که او “راز ۱۱ سپتامبر” می نامد و هویت واقعی عاملان این حادثه را برملا می کند، آشنا شوند.

وی گفت: آیا وزارت دادگستری آمریکا اکنون به خانواده ها و آمریکا توضیح خواهد داد که چرا آنها اتهامات علیه عمر البیومی (تبعه عربستانی) را پیگیری نکردند؟ و تعجب آور اینکه چرا این اطلاعات از طرف دولت انگلیس منتشر شده است و نه اف بی آی؟

کمتر از دو هفته پس از ۱۱ سپتامبر، جعبه‌های اسناد شامل یادداشت‌های شخصی و تصاویر توسط پلیس از خانه‌ای در بیرمنگام انگلستان کشف و ضبط شد.

درمیان اسناد یک ویدئوی خانگی مربوط به سال ۲۰۰۰ قرار دارد که اکنون برای اولین بار به صورت عمومی منتشر می شود. این رویداد در سوابق کمیسیون ۱۱ سپتامبر به عنوان یک مهمانی در آپارتمان نواف الحزمی و خالد المحضر در سن دیگو توصیف شده است. آنها دو هواپیماربایی هستند که در ژانویه ۲۰۰۰ به آمریکا رسیدند.

میزبان این مهمانی، عمر البیومی شهروند عربستانی است که کمتر از دو هفته پس از حمله یازده سپتامبر در نیویورک، پنتاگون و شانکسویل پنسیلوانیا، توسط پلیس انگلیس دستگیر شد. پلیس انگلیس فیلم ها و اسناد البیومی را ضبط کرد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.