گرانقیمت‌ها در تیررس شبکه حرفه‌ای سرقت

گزارش «شهروند» از 13 دزدی که 50 موتورسیکلت را در روستاهای شمال کشور فروختند

گروهی کار می‌کردند. ۱۳ نفر بودند. موتور‌های گرانقیمت را از مناطق غرب و شمال غربی و مرکز تهران سرقت می‌کردند. آن هم از مراکز پرتردد؛ پاساژ‌ها، سینماها، مراکز خرید و ساختمان‌های اداری. ابتدا اصالت موتور‌ها را تغییر داده و در مرحله بعد موتور‌های دزدی را به شهر‌های شمالی کشور انتقال می‌دادند.

این‌بار دزدان مردان روستایی را نشانه رفتند. موتورهای سرقتی را با قیمت خیلی پایینی به روستاییان می‌فروختند. دیگر حرفه‌ای شده بودند. این پروسه را بارها و بارها تکرار کردند. سرقت، تغییرات بدنه موتور، انتقال به شمال کشور و در آخر فروش.

پرونده سنگین سرقت موتور

پرونده سرقت‌های موتورسیکلت در پلیس آگاهی هر روز سنگین‌تر می‌شد. تیم تحقیق 2 سالی بود که به دنبال ردی از متهمان بود. متهمانی حرفه‌ای که هیچ نشانی از خود به جا نمی‌گذاشتند.

شکایت‌ها هر روز بیشتر می‌شد، پلیس با پرونده‌ای روبه‌رو بود که مردان سابقه‌دار موتورسیکلت‌ها را از مقابل مراکز خرید به سرقت می‌بردند. با افزایش این سرقت‌ها هر روز این پرونده قطور، پیچیده‌تر و مرموزتر از  پیش می‌شد. فرضیه‌های مختلفی در پیگیری این پرونده وجود داشت. همچون اوراق موتورسیکلت‌ها و انتقال به خارج از کشور، اما پیگیری هیچ‌کدام نتیجه‌ای نداشت. در بررسی ضایعات‌فروشی‌ها هم نشانی به دست نیامد.

گرانقیمت‌ترین ها هدف بودند

به دنبال وقوع سرقت‌های سریالی موتورسیکلت، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

اقدامات اطلاعاتی انجام شد و دوربین‌های مداربسته بازبینی. تحقیقات نشان می‌داد اعضای این باند بیشتر موتورسیکلت‌های گرانقیمت از نوع NS، RS، بنلی و آپاچی را به سرقت می‌برند.

در آخر این مأموران اداره هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ  بودند که با انجام اقدامات پلیسی و تحت نظر گرفتن مجرمان سابقه‌دار سرقت موتور، توانستند یکی از متهمان را در زمان سرقت موتور دستگیر کنند. در بازجویی‌های پلیسی  اما  راز این باند حرفه‌ای فاش شد. باندی که در مدت 2‌ سال از فروش موتور در شهرهای شمالی یک‌میلیاردوپانصد هزار تومان کاسب شده و در کارنامه‌شان سرقت 50 موتور گرانقیمت را ثبت کرده بودند.

قرار سرقت‌های سریالی در زندان

پس از اعترافات یکی از متهمان این باند در پایتخت، 12 عضو دیگر این گروه از دزدان در شهرهای شمالی کشور دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند. نقشه تبهکاری‌های این شبکه سرقت از زندان کلید خورده بود. متهمانی که در زندان با یکدیگر آشنا شدند، نقشه کشیدند و طراحی کردند و پس از آزادی قرار ملاقات گذاشتند. جلسه سرقت گذاشتند و اجرا کردند.  10 عضو این باند، سارق حرفه‌ای و سابقه‌دار بودند، اما 3 نفر از آنها در این دو ‌سال  وارد باند این گروه حرفه‌ای شده بودند.

متهمان در تهران سرقت می‌کردند و پس از اینکه موتورسیکلت‌ها را از حالت فابریک خارج می‌کردند ازجمله تغییر شماره شاسی، از بین بردن پلاک انتظامی و تغییر رنگ. برای اینکه  موتورها را راحت‌تر به فروش برسانند به شمال می‌بردند. حالا 10 روزی است که این باند به ایستگاه آخر رسیده است. 13 دزد به زندان افتاده‌اند. 31 مالباخته تاکنون در پلیس آگاهی شکایت کرده‌اند و همچنان پرونده باز است تا مالباختگان شکایت کنند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
2 دیدگاه
  1. اکبراسدی می‌گوید

    سلام متأسفانه بازهم سرقت موتورسیکلت هایNSوRSبسیار زیادشده وباتوجه به عکس وفیلم های سارقان متاسفانه به موتورخود نمیرسند من خود یک مالباخته هستم وبا وجودفیلم سارق 15روزه از موتور خود بی خبرم پس این همه که میگن ما این کاروان کارو میکنیم شعاره دزدی درسال1401داره فوران میکنه وهیچ کسی به فکر نیست تا یه روزی یه دزدی و بگیرن تا شاید همدستاش ولو بده. باتشکر

    1. Kingferi می‌گوید

      دقیقا همینجوری موتورسیکلت من آپاچی ۱۶۰ ۴vمدل ۹۹ قیمتش العان ۱۵۰ میلیون تومان بعد میگن شانس بیاری پیدا بشه.آقا من میگم موتور رو زمین دزدم زمینی‌ها از فضا نیومده موتورو بدزده.واسه چی دزد باید به خودش جرعت بده با خیال راحت بیاد از تو پارکینگ خونه موتور بشینه با چاقو ببره جی پی اس گردنشو بچگونه ورداره ببره

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.