مصرف ویتامین‌ها دوای دردهای نوروپادی پس از بهبودی کرونا

گفتگو با سید مسعود هاشمی، متخصص درد

آنهایی که کرونا گرفته‌اند، می‌دانند که بعد از بهبودی نیز، دردها دست از سر فرد برنمی‌دارد و دست‌درد و پادرد در مدت طولانی او را کلافه می‌کند.

سید مسعود هاشمی، متخصص درد و استاد دانشگاه در گفت‌وگو با «شهروند» در خصوص دردهای مزمن پس از کرونا توضیح می‌دهد که کووید-19 علایم شایعی دارد. بدن‌درد یکی از آنهاست و مانند تب یا سرفه‌های خشک می‌تواند یکی از علایم کووید-19 باشد.

او می‌گوید که این دردها التهابی هستند و بیشتر مفاصل و کمر را درگیر می‌کند و فرد بیمار مدام از درد اعضای بدن شکوه می‌کند و تا پایان بهبودی نیز این دردها همراه اوست.

متخصص درد و استاد دانشگاه در ادامه به این موضوع تأکید می‌کند که پس از بهبودی دردها از حالت التهابی به حالت سوزشی درمی‌آیند و بیشتر دست‌ها و پاها درگیر این دردها هستند که به این دردها نوروپادی می‌گویند.

این دردها نوروپادی در بیماران دیابتی دیده می‌شود و پس از زونا نیز با نمونه‌هایی از این دردها روبه‌رو می‌شویم.

این متخصص با اشاره به اینکه دردهای نوروپادی وقتی ایجاد می‌شود که اعصاب درگیر شود، ادامه می‌دهد: «این دردها مانند دردهای اعضای بدن در دوران کرونا التهابی و دردآور نیست اما بسیار کلافه‌کننده هستند.»

هاشمی تأکید می‌کند: «بهترین درمان درد ناشی از کرونا دارو درمانی و استفاده از مُسَکن‌های ساده مانند استامینوفن و ناپروکسن است و به هیچ‌عنوان استفاده از آسپرین برای این بیماران که به‌ویژه دارای تب‌های ویروسی هستند، توصیه نمی‌شود. مصرف ویتامین C  و خانواده گروه  ویتامین B نیز موثر بوده و منیزیم و زینک نیز از جمله داروهایی است که مصرف آن توصیه می‌شود.»

 

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.