هم بارش هم گرد و غبار تا چهارشنبه؛ کدام استانها درگیرند؟

امروز بارش‌ها در خراسان رضوی، آذربایجان غربی، شمال کردستان و ارتفاعات استان‌های سمنان، تهران و البرز تقویت می‌شود

کارشناس سازمان هواشناسی از فعالیت همزمان یک سامانه بارشی و نفوذ گرد و غبار به کشور خبر داد و گفت: امروز بارش‌ها در خراسان رضوی، آذربایجان غربی، شمال کردستان و ارتفاعات استان‌های سمنان، تهران و البرز تقویت می‌شود.

«فریبا گودرزی»  افزود: همزمان امروز به دلیل نفوذ گردوغبار به کشور، درگیر پدیده خیزش گرد و خاک و کاهش دید در خوزستان، بوشهر، ایلام، کرمانشاه، کردستان، فارس، کهگیلویه بویراحمد و لرستان هستیم.

به گزارش ایرنا، وی با اعلام تداوم بارش‌ها نیز گفت: بیشترین بارش‌ها را امروز در خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی و شمال استان سمنان خواهیم داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه‌داد: روز سه‌شنبه نیز نوار شمالی و استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان بارش را تجربه خواهند کرد که گاهی همراه با وزش باد خواهد بود و در دامنه‌های جنوبی البرز بارش پراکنده رخ می‌دهد.

وی، پدیده غالب دوم را  وزش باد در جنوب و جنوب شرق کشور عنوان کرد و گفت: امروز با ورود توده گرد و خاک از کشور عراق، مناطق غرب و جنوب غرب ایران کاهش کیفیت هوا را خواهند داشت.

به گفته گودرزی، سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی از نفوذ دو سامانه گرد و غبار و افزایش گرادیان فشاری خبر داده است که بر اساس آن در روز جاری استان‌های خوزستان، ایلام، کردستان، کرمانشاه، لرستان، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس و بوشهر درگیر این سامانه خواهند بود.

وی گفت: اثر مخاطره نیز افزایش شاخص آلودگی هوا، احتمال اختلال در تردد و احتمال آسیب به صنایع حساس به گردوخاک اعلام شده است. وزش باد شدید، در مناطق مستعد خیزش گردوخاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا است.

این کارشناس سازمان هواشناسی به احتیاط در تردد برون شهری به‌ویژه در جاده‌های کویری، استحکام سازه‌های موقتی، عدم تردد و پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های‌ نیمه کاره توصیه کرد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.