لاوروف: قصد تغیر نظام اوکراین را نداریم

این، آمریکاست که این کار را در کشورهای مختلف دنیا انجام داده است

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه گفت: ما از رئیس جمهوری اوکراین نمی خواهیم تسلیم شود و فقط می خواهیم دستور ازادی همه غیرنظامیان و پایان جنگ را صادر کند

 سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه گفت: هدف ما تغییر رژیم اوکراین نیست و این کار، تخصص آمریکایی‌هاست و این کار را در کشورهای مختلف دنیا انجام داده است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف در گفت و گو با شبکه ایتالیایی “مدیا ست” افزود: ما از رئیس جمهوری اوکراین نمی خواهیم تسلیم شود و فقط می خواهیم دستور ازادی همه غیرنظامیان و پایان جنگ را صادر کند.

وی بیان کرد: ولودیمیر زلنسکی اگر بخواهد می تواند با این فرمان صلح را برقرار کند.

لاوروف گفت: آمریکایی‌ها و همواره به دنبال تغییر رژیم ها است و در سراسر جهان این کار را کرده است.

وی افزود: ما خواستار امنیت مردم در شرق اوکراین هستیم و اینکه مورد تهدید قرار نگیرند و امنیت روسیه نیز از داخل خاک اوکراین تهدید نشود.

وی درباره نگرانی ایتالیا از قطع گاز روسیه گفت: این اتفاق ساده ای است که درباره کسانی می افتد که از اقدامات ما انتقاد می کنند و ما را محکوم می کنند.

وزیر خارجه روسیه اضافه کرد: آن ها اموال ما را دزدیده اند و برده اند و بخش زیادی از این اموال مربوط به بهای نفط و گاز ما بوده است.

لاوروف گفت: به دلیل اینکه شرکت گازپروم مجبور بوده است اموال خود را در حساب هایی در بانک های شما ذخیره کند، این دزدی آسان شده است.

وی افزود: آنها خواستند روسیه را مجازات کنند به همین خاطر اموال روسیه را غارت کرده اند.

لاوروف اظهار کرد: اکنون آن ها پیشنهاد می کنند که تجارت با روسیه را به شیوه گذشته ادامه دهند و اینگونه اموال روسیه نزد آن ها باقی می ماند و هر وقت بخواهند دوباره اموال ما را در جیبشان می گذارند.

وی اضافه کرد: ما در برابر ملت خود مئولیم و حق نداریم به غرب اجازه دهیم به سرقت ادامه دهد.

وزیر خارجه روسیه در پاسخ به سوالی درباره امکان پایان یافتن جنگ در ۹ ماه می(۱۹ اردیبهشت روز پیروزی روسیه برنازی ها) گفت: ارتش ما به صورت مصنوعی کار نمی کند و تاریخ تعیین نمی کند.

لاوروف افزود: ما روز ۹ می را مانند همیشه جشن می گیریم و از کانی که به خاطر آزادسازی روسیه و جمهوری های شوروی سابق و آزادی اروپا از طاعون نازی جان خود را از دست دادند یاد می کنیم.

وی بیان کرد: روند عملیات در اوکراین به میزان کاهش خطر نسبت به غیرنظامیان و ناظمیان روس بستگی دارند.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.