شگفتی در شرق آسیا

صعود دارالتعظیم مالزی در لیگ قهرمانان با حذف نمایندگان کره جنوبی و ژاپن

تیم جوهور دارالتعظیم مالزی که دومین حضور خود را در لیگ قهرمانان تجربه می‌کرد، با ۱۳ امتیاز در صدر جدول ایستاد و به مرحله حذفی رسید.

در پایان دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا، سه نماینده از کشور ژاپن به مرحله حذفی رقابت‌ها صعود کردند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، مرحله گروهی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ شب گذشته (یکشنبه) با برگزاری دیدار‌های منطقه شرق به پایان رسید.

در گروه F، تیم‌های دائگوی کره جنوبی و اوراوا رد دایموندز ژاپن با ۱۳ امتیاز و بر حسب بازی رودررو، در رده‌های اول و دوم جدول قرار گرفتند. تیم پاتوم یونایتد تایلند نیز با ۱۲ امتیاز و به لطف کسب نتیجه بهتر برابر ملبورن سیتی در دیدار رودررو، در صدر جدول گروه G ایستاد و به‌عنوان تنها تیم این گروه راهی یک‌هشتم نهایی شد.

تیم‌های یوکوهاما مارینوس ژاپن و جئونبوک هیوندای موتورز کره جنوبی، در گروه H به ترتیب ۱۳ و ۱۲ امتیاز به دست آوردند و به جمع ۱۶ تیم پایانی لیگ قهرمانان آسیا راه یافتند.

شگفتی اصلی، اما در گروه I رقم خورد. تیم جوهور دارالتعظیم مالزی که دومین حضور خود را در لیگ قهرمانان تجربه می‌کرد، با ۱۳ امتیاز در صدر جدول ایستاد و به مرحله حذفی رسید. کاوازاکی فرونتاله ژاپن هم با ۱۱ امتیاز در رتبه دوم جدول قرار گرفت، اما جایی در میان سه تیم برتر رده دومی گروه‌ها نداشت و به یک‌هشتم نهایی صعود نکرد. اولسان هیوندای، قهرمان مسابقات در سال ۲۰۲۰ نیز در رتبه سوم قرار گرفت و از صعود بازماند. گوانگژوی چین هم که ضعیف‌ترین عملکرد یک تیم را در بازی‌ها ثبت کرد، بدون امتیاز قعرنشین گروه I شد. نماینده چین هیچ گلی به ثمر نرساند و ۲۴ گل دریافت کرد.

در جدول سه تیمی گروه J نیز ویسل کوبه ژاپن با کسب ۸ امتیاز، به‌عنوان صدرنشین گروه راهی دور حذفی شد و کیچی هنگ‌کنگ با ۷ امتیاز، به‌عنوان تیم دوم گروه به یک‌هشتم نهایی راه یافت.

با توجه به تیم شانگ‌های پورت چین از گروه J، کنفدراسیون فوتبال آسیا برای سنجش تیم‌های برتر رده دومی گروه‌های منطقه شرق قاره کهن، نتایج دیدار‌های تیم‌های دوم با تیم قعرنشین گروه را در نظر نگرفت و به این ترتیب تیم‌های اوراوا رد دایموندز ژاپن، جئونبوک هیوندای موتورز کره جنوبی و کیچی هنگ‌کنگ به جمع هشت تیم برتر شرق آسیا راه یافتند.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.