هشدار پلیس فتا درباره کلاهبرداری در پوشش فطریه و کفاره

یکی از مناسبت‌هایی که فرصت را در اختیار مجرمان قرار می‌دهد، اعیادی مانند عید فطر است و افراد کلاهبردار با سوءاستفاده از نام موسسات و چهره‌های شناخته شده ورزشی و هنری پویش‌هایی را راه‌اندازی می‌کنند.

معاون اجتماعی پلیس فتا انتظامی کشور با هشدار درباره کلاهبرداری در پوشش فطریه و کفاره توسط مجرمان سایبری از انسداد چندین تارنما و همچنین معرفی افرادی به دستگاه قضایی در این زمینه خبر داد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ رامین پاشایی، معاون اجتماعی پلیس فتا انتظامی کشور درباره کلاهبرداری در پوشش فطریه و کفاره توسط مجرمان سایبری گفت: مجرمان سایبری مترصد هستند تا با سوءاستفاده از مناسبت‌ها، پلتفرم‌های مجرمانه خود را طراحی کنند و از هموطنان کلاهبرداری کنند.

وی ادامه داد: یکی از مناسبت‌هایی که فرصت را در اختیار مجرمان قرار می‌دهد، اعیادی مانند عید فطر است و افراد کلاهبردار با سوءاستفاده از نام موسسات و چهره‌های شناخته شده ورزشی و هنری پویش‌هایی را راه‌اندازی می‌کنند و سایت‌های جعلی را راه‌ می‌اندازند و برای اینکه کار خود را عادی جلوه دهند و بتوانند مخاطبان را تحت تاثیر قرار دهند با انتشار عکس هایی از مناطق محروم اقدام به معرفی شماره حساب برای دریافت فطریه و کفاره مردم می‌کنند.

معاون اجتماعی پلیس فتا انتظامی کشور خاطرنشان کرد: تجزیه و تحلیل پرونده‌های قضایی به ما نشان می‌دهد که پول‌هایی که از این طریق برای این افراد واریز می‌شود، متاسفانه با کلاهبرداری صورت می‌گیرد و پول به دست نیازمندان واقعی نمی‌رسد.

سرهنگ پاشایی تصریح کرد: قبل از ایام عید سعید فطر رصدهای فراوانی در فضای مجازی داشتیم و چندین تارنما مسدود و تعداد از افراد نیز به مراجع قضایی معرفی شده‌اند. این افراد بدون مجوز لازم اقدام به اینگونه تبلیغات در فضای مجازی کرده بودند.

وی در این خصوص به هموطنان توصیه کرد: تمام تبلیغاتی که در این زمینه در فضای مجازی انجام می‌شود دارای ریسک بوده و شکننده است و به آن اعتماد نکنید صرفا به شماره‌حساب‌هایی و پایگاه‌هایی که از طریق رسانه ملی و خبرگزاری‌های معتبر اطلاع‌رسانی می‌شود، توجه کنید.

معاون اجتماعی پلیس فتا انتظامی کشور خاطرنشان کرد: هموطنان باید آگاه باشند و به هیچ عنوان فریب این افراد کلاهبردار را نخورند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.