خداحافظی با «الکسا»

مرجعیت علمی الکسا طی این سال‌ها مورد سوال بود

سایت الکسا (Alexa)، امروز، دوم می ۲۰۲۲ با کاربرانش رسما خداحافظی کرد

سایت الکسا یکی از مراجع ارزش‌گذاری سایت‌ها و صفحات فضای مجازی بود که در دسامبر ۲۰۲۱ از توقف کار خود در سال ۲۰۲۲ خبر داده بود. پایان کار الکسا در روزهای اخیر با حذف برخی از خدمات شروع شد و امروز همزمان با ۱۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ با اطلاعیه‌ای رسمی این سایت از کاربران خداحافظی کرد.

به گزارش ایسنا،در اطلاعیه پایان فعالیت این سایت آمده است: «ما Alexa.com را در ۱ مه ۲۰۲۲ پس از بیش از دو دهه کمک به شما در یافتن، دسترسی و تبدیل مخاطبان دیجیتالی خود بازنشسته کردیم. از اینکه ما را منبع اصلی خود برای تحقیق محتوا، تجزیه و تحلیل رقابتی، تحقیق کلمات کلیدی و موارد دیگر قرار دادید متشکریم.»

الکسا سال ۱۹۹۶ توسط دو کارآفرین وب «بروستر کیل و بروس گیلیات» تأسیس شد و در سال ۱۹۹۹ به شرکت آمازون که یک شرکت تجارت الکترونیک آمریکایی است فروخته شد.

الکسا پُرمخاطب‌ترین سایت‌ها را در سطح جهان و تک‌تک کشورها نشان می‌داد و رتبه‌بندی سایت‌های خبری نیز از آن دریافت می‌شد.

این سایت امروز پس از بیش از دو دهه، خدمات رتبه‌بندی خود را که در قالب Alexa.com ارائه می‌شد متوقف کرد.

الکسا در ایران هم بعضا به عنوان مرجع رتبه‌بندی خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری و تبلیغی، منبع مورد استفاده و ارزش‌گذاری بود.

مرجعیت علمی الکسا طی این سال‌ها مورد سوال بود؛ چرا که با ترفندهای غیرحرفه‌ای و جعلی، برخی از سایت‌های اینترنتی، رتبه دروغین (پربیننده) ایجاد می‌کردند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.