افزایش مستمری بازنشستگان تأمین‌ اجتماعی کی اتفاق می‌افتد؟

سازمان تأمین‌ اجتماعی:مصوبه مذکور، ارتباطی به افزایش مستمری بازنشستگان تحت‌پوشش تأمین‌اجتماعی ندارد

پیشنهاد افزایش مستمری بازنشستگان این سازمان، برای اجرا نیازمند مصوبه هیات وزیران است که به محض تصویب، اطلاع‌رسانی درباره جزئیات و فرایند اجرا انجام خواهد شد

پیشنهاد مصوب سازمان تأمین‌ اجتماعی در خصوص میزان و چگونگی افزایش سالانه مستمری بازنشستگان و مستمری‌بگیران این سازمان، هنوز در هیأت دولت، بررسی و تصویب نشده و اخبار اعلام‌ شده درباره افزایش ۱۰ درصدی مستمری‌ها، مربوط به به بازنشستگان سازمان تأمین‌ اجتماعی نیست.

به گزارش ایرنا، سازمان تأمین‌اجتماعی در اطلاعیه ای با اشاره به این مطلب افزود: از شب گذشته با انتشار خبری از مصوبه اخیر هیأت‌ دولت در باره میزان افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان در سال ۱۴۰۱، ابهاماتی در خصوص میزان افزایش مستمری‌ها برای بازنشستگان و مستمری‌بگیران مشمول سازمان تأمین‌اجتماعی ایجاد شد؛که به این وسیله اعلام می‌شود مصوبه مذکور، ارتباطی به افزایش مستمری بازنشستگان تحت‌پوشش تأمین‌اجتماعی ندارد.

براساس اطلاعیه سازمان تأمین‌اجتماعی، حسب قوانین و مقررات جاری، پیشنهاد مصوب این سازمان در مورد میزان و چگونگی افزایش مستمری‌ها در سال جاری، با رعایت مفاد مواد ۱۱۱ و ۹۶ قانون تأمین‌اجتماعی، هفتم اردیبهشت ماه برای بررسی و تصویب به هیأت‌وزیران ارسال شده و هنوز در هیأت‌دولت بررسی نشده است.

لازم به توضیح است پیشنهاد افزایش مستمری بازنشستگان این سازمان، برای اجرا نیازمند مصوبه هیات وزیران است که به محض تصویب، اطلاع‌رسانی درباره جزئیات و فرایند اجرا انجام خواهد شد.

به گزارش ایرنا، سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین صندوق بازنشستگی ایران بیش از ۵۰ درصد جمعیت کشور را تحت پوشش مقررات حمایتی قرار داده است.

بر اساس آخرین آمارها، بالغ بر ۱۴ میلیون نفر از جمعیت کشور به عنوان بیمه‌شده اصلی و بیش از چهار میلیون نفر به عنوان مستمری‌بگیر بازنشستگی، از کار افتادگی و بازماندگان از تعهدات بلندمدت وکوتاه‌مدت بیمه‌ای و درمان بهره‌مند می‌شوند.

با احتساب اشخاص تبعی تحت تکفل این گروه‌ها، در مجموع بیش از ۴۴ میلیون نفر از جمعیت کشور عضو خانواده تامین اجتماعی به شمار می‌روند.

براساس آخرین آمار سازمان تامین اجتماعی همچنین تعداد کل مستمری‌بگیران اصلی این سازمان برابر با ۴ میلیون و ۳۵۵ هزار نفر بوده که از این تعداد ۲ میلیون و ۲۸۵ هزار بازنشسته، ۱۴۱ هزار نفر ازکارافتاده و ۱ میلیون و ۹۲۹ هزار نفر بازماندگان بیمه‌شدگان متوفی را شامل می‌شوند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.