آمریکا پشت اوکراین؛ ارسال 5500 موشک به کی‌یف

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد واشنگتن به حمایت نظامی از اوکراین و فشار اقتصادی بر روسیه ادامه می‌دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،«ند پرایس» در نشست خبری در ساختمان وزارت خارجه آمریکا گفت: «ما به حمایت نظامی از اوکراین و حفظ فشار اقتصادی بر روسیه ادامه می‌دهیم. ما بر لزوم باز کردن گذرگاه‌های بشردوستانه برای ورود کمک‌ها به مردم محاصره شده در ماریوپل تأکید می‌کنیم.»

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا مدعی شد: «روسیه از تبلیغات و اطلاعات نادرست برای سرپوش گذاشتن بر شکست استراتژیک خود استفاده می‌کند و اوکراینی‌ها ثابت کردند مسکو نمی‌تواند این کشور را به زور اشغال کند. شواهد شکست استراتژیک روسیه در اوکراین برای همه روشن شده است.»

ند پرایس همچنین گفت: واشنگتن به ارزیابی وضعیت امنیتی در کی‌یف ادامه می‌دهد و به زودی سفارت آمریکا را در پایتخت اوکراین بازگشایی خواهد کرد.

روز گذشته نیز «جین ساکی» ،سخنگوی کاخ سفید در سخنانی مدعی شد: «بیش از ۵۵۰۰ موشک جاولین به اوکراین فرستاده‌ایم تا از مبارزه این کشور برای آزادی حمایت کنیم. نیرو‌های اوکراینی به طور مؤثر از موشک‌های جاولین استفاده کردند و در نبرد کی‌یف به پیروزی رسیدند. »

سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد «جو بایدن» ،رئیس‌جمهور آمریکا از سیاست در‌های باز برای کشور‌هایی که مایل به پیوستن به ناتو هستند حمایت می‌کند.

جین ساکی مدعی شد: «جنگ کنونی نیابتی نیست، بلکه بین روسیه و اوکراین است و ناتو در آن دخالتی ندارد. موضع رئیس‌جمهور بایدن مبنی بر عدم اعزام نیرو‌های آمریکایی به اوکراین است.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.