هشدار درباره افت تحصیلی دانش‌آموزان

یک پژوهشگر حوزه آموزش و پرورش گفت: دانش آموزان در دوره کرونا دچار افت شدید تحصیلی شده اند که این مساله باعث کسب نتایج ضعیف در آزمون‌های بین المللی از جمله تیمز و پرلز می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،بهنام بهراد گفت: دانش آموزان ما در دوره همه گیری کرونا دچار افت شدید تحصیلی شده اند که نتایج آن در سنجش‌های بین المللی منعکس خواهد شد.

به گفته این کارشناس آموزش و پرورش قبل از همه گیری کرونا ایران در سنجش‌های بین المللی مثل آزمون تیمز و پرلز جزو کشور‌های ضعیف بودیم اما عملکرد رو به رشدی داشتیم که البته با شروع همه گیری کرونا وضعیت نامناسب‌تر هم شد.

آزمون تیمز و پرلز، به نوعی محک ارزیابی نظام‌های آموزشی در کشور‌ها و میزان موفقیت نظام آموزش و عملکرد آن است و به صورت بین المللی برگزار می‌شود.

بهراد گفت: شروع دیر هنگام آموزش حضوری نسبت به کشور‌های دیگر، نبود دسترسی به آموزش مجازی در اوایل کرونا، نبود پلتفرم مناسب آموزش مجازی و نبود آمادگی آموزش مجازی از جمله عواملی است که در بررسی‌ها نشان می‌دهد باعث افت شدید دانش آموزان شده است.

به گفته این پژوهشگر حوزه آموزش و پرورش برای جبران افت دانش آموزان بهتر است از کلاس‌های خارج از برنامه مدرسه  استفاده شود تا کمبود ساعت‌های آموزش جبران شود و همچنین با سنجش و گروه بندی  دانش آموزانی که با افت شدید روبه‌رو هستند این عقب افتادگی را جبران کرد.

بهراد گفت: اگر مشکل افت دانش آموزان جبران نشود، دانش آموزان دچار افت شدیدتری می‌شوند که نمی‌توان جبران کرد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.