احضار سفیر روسیه به دلیل اصل ونسب یهودی هیتلر!

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی سفیر روسیه در تل‌آویو را برای ایراد توضیحات درباره اظهارات اخیر سرگئی لاوروف درباره یهودیان و هیتلر احضار کرد.

به گزارش ایسنا، شبکه کان گزارش داد که وزارت خارجه رژیم صهیونیستی، سفیر روسیه را احضار کرد تا توضیحاتی درباره اظهارات سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه درباره نازیسم در اوکراین ارایه دهد.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اظهارات لاوروف را که در آن از استدلال‌های ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین انتقاد کرده بود، «شرم‌آور» خواند.

یائیر لاپید، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی، اظهارات وزیر خارجه روسیه را «نابخشودنی و ظالمانه و همچنین یک اشتباه بزرگ تاریخی» توصیف کرد.

لاوروف اخیرا در مصاحبه با شبکه ایتالیایی “مدیا ست” از استدلال‌های رئیس جمهوری اوکراین که در آن تلاش می‌کرد وجود نازیسم در اوکراین را انکار کند، انتقاد کرد.

سخنان جنجالی سرگئی لاوروف روز یکشنبه در پاسخ به این سوال مطرح شد که چطور روسیه ادعا می‌کند در اوکراین به دنبال “نازی‌زدایی” است در حالی که ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین خود یک یهودی است.

لاوروف در پاسخ گفت: وقتی می‌گویند “این چه جور نازی‌زدایی است وقتی خودمان یهودی هستیم” هیچ معنایی ندارد چون من فکر می‌کنم که هیتلر هم اصل و نسب یهودی داشته است.

وزیر خارجه روسیه این را هم اضافه کرد که “مدت‌هاست ما این را از یهودیان خردمند شنیده‌ایم که می‌گویند بزرگترین ضد یهودیان خود یهودیان هستند.”

یائیر لاپید در واکنش به این حرف لاوروف گفت: “در جریان هولوکاست یهودیان خودشان را قتل‌عام نکردند. پست‌ترین نوع نژادپرستی مقصر دانستن خود یهودیان برای یهودی‌ستیزی است.”

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.