امپراطوری رافائل نادال در زمین‌های خاکی

رافائل نادال با قهرمانی در فرانسه رکوردهای اعجاب‌انگیزی از خود در زمین‌های خاکی بر جای گذاشت

تنیسور اسپانیایی حالا با رکورد افسانه ای راجر فدرر یعنی 20 قهرمانی در گرنداسلم‌های بزرگ تنیس برابر شده و می‌تواند به زودی از او سبقت بگیرد.

اگر تنیس فقط در زمین‌های خاک رُس انجام می‌شد، شاید هیچ وقت، هیچ تنیسوری نمی‌توانست به گرد پای رافائل نادال برسد. تنیسوری که از 19 سالگی با فتح اولین گرنداسلم خود نشان داد خیلی زود به رقیبی جدی برای راجر فدرر تبدیل شده، حالا بعد از 15 سال رقابت بالاخره به این اسطوره سوییسی تنیس دنیا رسید. رافائل نادال که به خاطر قهرمانی‌های متعدد در زمین‌های خاکی به سلطان خاک رُس ملقب شده، یکشنبه شب در فینال تنیس آزاد فرانسه(رولان گاروس) توانست از سد یکی دیگر از ابرقدرت‌های تنیس جهان یعنی نواک جوکوویچ عبور کند؛ آن هم با نتیجه سه بر صفر.

جوکوویچ که در سال‌های اخیر خودش را به افتخارات فدرر و نادال نزدیک کرده، بعد از پایان فینال رولان‌گاروس به قدرت مرد اسپانیایی اعتراف کرد و گفت: «کاری که تو در این زمین انجام می‌دهی باورکردنی نیست، تو نشان دادی که چرا سلطان خاک هستی و امروز با گوشت و پوستم آن را احساس کردم.»

نادال برای سیزدهمین بار توانست جام قهرمانی در این تورنمنت را بالای سر ببرد و یک جام دیگر به تعداد گرنداسلم‌های خود اضافه کرد. نادال در 102 بازی طی این مسابقات 100 پیروزی به دست آورده و هیچگاه در فینال شکست نخورده است.

اما مهمتر از این رسیدن نادال به رکورد افسانه ای فتح 20 گرنداسلم در دنیای تنیس بود. او حالا در کنار راجر فدرر، پرافتخارترین تنیسور تاریخ در بخش مردان به شمار می‌رود و این فرصت را دارد با توجه به آمادگی نه چندان بالای فدرر در سال‌های اخیر، حتی او را در سال 2021 جا بگذارد. البته نباید نواک جوکوویچ با انگیزه را هم فراموش کرد که با 17 قهرمانی پشت سر دو اسطوره تنیس جهان ایستاده و شاید در سال‌های آینده حتی از آن‌ها سبقت بگیرد.

رافائل نادال بعد از قهرمانی در رولان‌گاروس که برای پنجمین سال متوالی رقم خورد، درباره رسیدن به رکورد فدرر بعد از 15 سال رقابت و تلاش می گوید: «صادقانه بگویم الان خیلی به برابری با رکورد راجر فکر نمی‌کنم، برای من در حال حاضر قهرمانی در رولان گاروس مهم است. مهم‌ترین لحظات ورزشی من در این مسابقات رقم خورده است. البته که این موضوع را کتمان نمی‌کنم که دوست دارم دوران ورزشی‌ام را با بیشترین تعداد گرند اسلم نسبت به بقیه به اتمام برسانم. شکی درباره آن نیست، اما اینطور نیست که مدام به این موضوع فکر کنم که مثلاً نواک این عنوان را دارد یا راجر به فلان قهرمانی دست پیدا کرد. شما نمی‌توانید همیشه از اینکه همسایه‌تان خانه یا قایق بزرگتر و یا موبایل بهتری دارد ناخشنود باشید. باید زندگی خودتان را بکنید. برایم ارزش زیادی دارد که ۲۰ عنوان گرند اسلم را با راجر سهیم باشم، اما بگذارید ببینیم وقتی دوران ورزشی ما به پایان رسید چه اتفاقی می‌افتد. فعلاً که مشغول بازی هستیم. نمی‌دانم که در آینده چه اتفاقاتی می‌تواند رخ دهد اما از این قهرمانی هیجان‌زده هستم و ارزش زیادی برایم دارد. در عین حال سهیم بودن این رکورد با فدرر و این‌که برای مدت زیادی رقابت‌ فوق‌العاده‌ای بین ما بوده چیزی است که بسیار زیبا است و واقعاً به این موضوع باور دارم.»

Ten

بهتر است در ادامه با برخی از رکوردهایی که رافائل نادال با قهرمانی در رولان گاروس به عنوان آخرین گرنداسلم تنیس در سال 2020 بر جای گذاشته، آشنا شوید تا شاید شما هم از این پس او را به عنوان پادشاه زمین‌های خاکی صدا بزنید:

-نادال با فتح رولان گاروس ۲۰۲۰ به سیزدهمین قهرمانی خود در این رقابت‌ها دست یافت. هیچ بازیکن دیگری از شروع دوران آزاد تنیس در سال ۱۹۶۸ نتوانسته در یک تورنمنت حرفه‌ای تنیس ۱۳ مرتبه قهرمان شود.

-نادال با فتح رولان گاروس ۲۰۲۰ به بیستمین عنوان گرند اسلم خود دست یافت و با رکورد راجر فدرر سوئیسی در تعداد عناوین گرند اسلم برابری کرد.

– تنیس‌باز اسپانیایی با این برد پس از مارگارت کورت (۲۴ عنوان)، سرینا ویلیامز (۲۳ عنوان)، اشتفی گراف (۲۲ عنوان) و راجر فدرر (۲۰ عنوان) به پنجمین بازیکن تاریخ تنیس (چه مرد و چه زن) تبدیل شد که حداقل ۲۰ عنوان گرند اسلم کسب کرده است.

– او در فینال رولان گاروس هزار و دویستمین بازی دوران حرفه‌ای خود را انجام داد.

-نادال با پیروزی در دیدار نهایی رولان گاروس به صدمین برد خود در این رقابت‌ها رسید. او تنها ۲ بار در این مسابقات شکست خورده است.

-نادال همچنین با قهرمانی در آزاد فرانسه پیروزی شماره 999 دوران ورزشی خود را کسب کرد.

– این ششمین گرند اسلمی بود که نادال ۳۴ ساله پس از ۳۰ سالگی کسب می‎‌کند که یک رکورد محسوب می‌شود. جوکوویچ  و فدرر تاکنون پس از ۳۰ سالگی به ترتیب ۵ عنوان و ۴ عنوان گرند اسلم کسب کرده‌اند.

-نادال چهارمین بازیکن تاریخ و هم‌چنین دومین تنیس‌باز مردی است که در ۳ دهه متفاوت در مسابقات گرند اسلم به قهرمانی می‌رسد.

-نادال با قهرمانی در رولان گاروس ۲۰۲۰ لقب مسن‌ترین فاتح این رقابت‌ها پس از آندرس خیمنو در سال ۱۹۷۲ را به خود اختصاص داد.

-نادال با قهرمانی در آزاد فرانسه ۲۰۲۰ نخستین بازیکنی است که در دوران حرفه‌ای تنیس در ۴ گرند اسلم بدون از دست دادن حتی یک ست قهرمان می‌شود. بیورن بورگ در ۳ گرند اسلم و فدرر در ۲ گرند اسلم بدون واگذاری ست قهرمان شده‌اند.

-نادال با قهرمانی در رولان گاروس، هشتادوششمین قهرمانی خود و هم‌چنین شصتمین عنوانش در مسابقات خاک رس را کسب کرد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.