نشان هنری برای جمشید هاشم‌پور

گواهینامه درجه یک هنری جمشید هاشم‌پور توسط دبیر شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور اعطا شد

یکی از ماندگارترین نقش‌ها در فیلم «مادر» علی حاتمی است. یکی از متفاوت‌ترین‌ها در «پرده آخر» واروژ کریم‌ مسیحی. بازی ویژه‌ای در «قارچ سمی» رسول ملاقلی‌پور داشت و یک‌تنه در دهه شصت،‌ بسیاری از مردم را به سینما می‌کشاند.

شهروند آنلاین: یکی از ماندگارترین نقش‌ها در فیلم «مادر» علی حاتمی است. یکی از متفاوت‌ترین‌ها در «پرده آخر» واروژ کریم‌ مسیحی. بازی ویژه‌ای در «قارچ سمی» رسول ملاقلی‌پور داشت و یک‌تنه در دهه شصت،‌ بسیاری از مردم را به سینما می‌کشاند. با تمام این حرف‌ها، جشنواره فجر همواره نسبت به تأثیر و نقش او در سینمای ایران غفلت داشت، تا اینکه در سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم «هایلایت» جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را گرفت؛ هرچند بسیار دیر و البته نه درخور نقش و تأثیر او در سینمای ایران. با این اوصاف به نظر می‌رسد تصمیم شورای ارزشیبای هنرمند، نویسندگان و شاعران کشور، به‌نوعی دلجویی از این چهره تأثیرگذار سینمای ایران باشد.
امروز سیدمحمد طباطبائی، نماینده وزیر و دبیر شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور و نماینده وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در منزل جمشید هاشم‌پور گواهینامه درجه یک هنری این هنرمند پیشکسوت را اعطا کرد. طباطبایی هنگام اعطای گواهینامه درجه یک هنری این هنرمند گفت: «جمشید هاشم‌پور را اگرچه خیلی‌ها در نگاه اول با فیلم‌های قهرمان‌محوری که ایشان نقش قهرمان را در آن‌ها داشته‌اند به یاد می‌آورند اما اهالی و کارشناسان حوزه سینما تایید می‌کنند که او در ژانرهای گوناگون درخشیده است. همکاری با کارگردان مهمی همچون زنده‌یاد رسول ملاقلی‌پور در ۵ فیلم نشان از میزان اعتماد به این بازیگر است. بازی ایشان در دو فیلم «هیوا» و «قارچ سمی» هیچ وقت فراموش نمی‌شود.» دبیر شورای ارزشیابی هنرمندان در ادامه گفت: «برای جمشید هاشم‌پور فرقی نمی‌کند در یک فیلم نقش قهرمان داشته باشد یا یک نقش فرعی؛ برای او بازی خوب و صحیح ارائه کردن مهم است چنان که می‌توانیم فیلم‌هایی را نام ببریم که نقش اصلی نداشته اما حضورش ماندگار شده است.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.