نسخه پاکسازی کبد و بدن بعد از ماه رمضان

جسم با هضم از هرچیز قابل استفاده در ماه مبارک رمضان، مواد زائد را نیز از خود دور کرده است و برای تداوم سلامتی جسم و تقویت آن، نباید با پرخوری بار دیگر بدن و دستگاه گوارش را با تعداد بالای وعده‌های غذایی غافلگیر کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، «محمدمهدی سالاری»، پژوهشگر ایرانی – اسلامی گفت: بعد از یک ماه روزه‌داری، برای تداوم پاکسازی کبد و بدن باید به استفاده از شربت‌ها و دم نوش‌های مورد توجه طب سنتی توجه بیشتری شود؛ شربت جلاب «ترکیب گلاب، نبات و زعفران» شربت خاکشیر و تخم شربتی، شربت آبلیمو و عسل، دم نوش بابونه و بادرنجبویه توصیه می‌شود.

وی افزود: با رعایت نکات طب سنتی در انتخاب مواد غذایی بهتر است برای تقویت بدن از خوردنی‌هایی استفاده کرد که لطیف و سبک باشد تا هضمشان برای بدن آسان باشد؛ غذا‌هایی مثل آبگوشت، تخم مرغ عسلی و برای میان وعده کاهو و مصلحش سرکنگبین توصیه می‌شود.

پژوهشگر ایرانی اسلامی تاکید کرد: باید مواد غذایی با طبع گرم و‌ تر مانند انواع آش‌های معتدل و خوراک‌های مقوی و خورش‌های سنتی را در برنامه غذایی قرار داد تا با تقویت بدن، رطوبت از دست رفته نیز جبران شود.

سالاری گفت: برای میان وعده باید سراغ خوراکی‌هایی مانند انواع حلوا‌های مورد توصیه طب سنتی، آجیل و خشکبار، مغز تخم کدو و کنجد رفت که دارای انرژی و ریز مغذی‌های لازم برای بدن باشند.

وی همچنین برای رفع مشکلات گوارشی بعد از ماه رمضان افزود: برای تقویت دستگاه گوارش و همچنین پیشگیری از یبوست بهتر است از سبزی‌ها و میوه‌های ملین و دارای فیبر در وعده‌های غذایی استفاده و اول و آخر غذا حتماً نمک خورده شود، پالوده سیب، ۲۱ عدد مویز ناشتا، استفاده از نان و برنج سبوس‌دار، انواع آلو، انجیر و استفاده از روغن زیتون در طبخ غذا توصیه‌هایی است که از یبوست بعد از روزه داری جلوگیری می‌کند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.