توزیع واکسن آنفلوآنزا برای سالمندان و کودکان در داروخانه‌ها

قیمت این واکسن که از اواخر مهرماه وارد بازار می‌شود، 44 هزار تومان است

شهروندآنلاین|تا پایان مهر ماه توزیع واکسن آنفلوآنزا برای سالمندان بالای ۶۵ سال و کودکان بین ۵ ماه تا شش سال در داروخانه ها توزیع می شود. این تازه‌ترین خبر درباره واکسن آنفلوآنزا است که مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو اعلام کرده است.

سید حیدر محمدی با ابراز امیدواری درخصوص توزیع واکسن آنفلوآنزا در بازار گفت:« با توجه به برنامه ای که برای توزیع واکسن آنفلوانزا داریم، به منظور پیشگیری از عرضه این واکسن در خارج از شبکه توزیع، برنامه‌ریزی که انجام شده به این صورت است که داروخانه های سراسر کشور برای اولویت های دوم به بعد که هنوز واکسن برایشان توزیع نشده، از طریق سامانه تی تک اقدام کنند.»

او درباره سازو کار توزیع این واکسن در داروخانه‌های سراسر کشور توضیح داد:« داروخانه‌ها از طریق کامپیوتر شخصی می‌توانند وارد سامانه تی تک شوند. امروز از طریق مجموعه سازمان غذا و دارو و با همکاری وزارت ارتباطات، قرار شد نام کاربری و کلمه عبور به شماره همراه کل موسسان داروخانه‌ها پیامک شود. موسسان همه داروخانه‌ها که این کلمه عبور برایشان پیامک می‌شود، وارد سامانه TTAC.IR شوند و در بخش مربوط به داروخانه و از طریق آن بعد از توزیع واکسن آنفلوانزا، کلیه تراکنش‌های مربوط به واکسن را باید در سامانه ثبت کنند.»

هر کسی می تواند برای سه نفر واکسن بگیرد

محمدی ادامه داد:« به ازای هر کد ملی و ثبت آن در سامانه، داروخانه باید یک عدد واکسن تحویل متقاضی دهد که هر نفر می تواند برای سه عدد واکسن اقدام کند. یعنی هر شخص می تواند سه کد ملی را برای یکبار ثبت کند. اگر کد ملی یکبار ثبت شد، دیگر داروخانه دیگری نمی تواند آن را ثبت کند.»

او از داروخانه‌هایی که نام کاربری و کلمه عبور برایش پیامک نشده، خواست تا به معاونت غذا و داروی شهر مربوطه مراجعه کنند تا شماره همراهشان برای اسن کار فعال و پیامک برایشان ارسال شود.
محمدی درخصوص واجدان شرایط فاز دوم تزریق آنفلوآنزا هم توضیح داد:«تلاشمان را می کنیم که تا پایان مهر ماه اولین توزیع را برای اولویت دوم یعنی سالمندان بالای ۶۵ سال و کودکان بین ۵ ماه تا شش سال را انجام دهیم. اولویت سوم ما هم سایر افراد جامعه هستند که آنها را هم با اولویت بندی متعاقبا اعلام می کنیم.»

محمدی درباره مشکلات نقل و انتقال پول برای واردات این واکسن هم گفت:« برنامه ریزی ما برای تهیه واکسن تعداد بیشتری بود، اما به دلیل مشکلات ناشی از نقل و انتقال ارز و تحریم های ظالمانه به سختی توانستیم بخشی از آن را تامین کنیم و امیدواریم بخش اول آن در این فاز، هفته آینده وارد کشور شد و با قیمت حدود ۴۴ هزار تومان در داروخانه‌ها توزیع شود.

ماسک سه لایه 1300 تومانی

اما مسئولان سازمان غذا و دارو امروز خبر دیگری هم درباره قیمت مصوب و عرضه ماسک داشتتند.

بنا براعلام این سازمان ماسک سه لایه پزشکی با قیمت مصوب ۱۳۰۰ تومان در داروخانه های سراسر کشور عرضه می‌شود.

واحدهای تولیدی ماسک سه لایه پزشکی صنعتی دارای پروانه ساخت از سازمان غذا و دارو که در فهرست دریافت سهمیه مواد اولیه تولید ماسک هستند، موظف به توزیع ماسک تولیدی خود مطابق سهمیه ابلاغی به شرکت‌های توزیع، هستند.

براین اساس قیمت فروش درب کارخانه ماسک سه لایه پزشکی ۱۰۵۰۰ ریال، قیمت توزیع کننده ۱۱۵۵۰ ریال و قیمت مصرف کننده ۱۳۰۰۰ ریال اعلام شده است.

روزانه حداقل ۲ میلیون عدد ماسک تولیدی به صورت موردی و در قالب قراردادهای فروش، به شرکت‌های پخش مورد تأیید سازمان غذا و دارو، جهت توزیع در داروخانه‌های سراسر کشور توزیع و گزارش آن در سامانه ttac.ir ثبت خواهد شد.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.