چراغ سبز برلین به فنلاند وسوئد

اولاف شولتس ،صدراعظم آلمان گفت: فنلاند و سوئد در صورتی که به دنبال عضویت پیمان آتلانتیک شمالی ( ناتو ) باشند می توانند روی حمایت برلین حساب کنند.

به گزارش ایرنا از دویچه وله، شولتز پس از میزبانی از رهبران سوئد و فنلاند در نشست دو روزه در برلین گفت:هیچکس نمی تواند تصور کند که روسیه به کشورهای دیگر حمله نخواهد کرد.

سانا مارین، نخست وزیر فنلاند در توضیح نشست برگزار شده به میزبانی برلین گفت: حمله روسیه به اوکراین محیط امنیتی ما را به کلی تغییر داده است و هیچ بازگشتی وجود ندارد. ما باید تصمیم بگیریم که آیا درخواست عضویت در ناتو را بدهیم یا به مسیر فعلی خود ادامه دهیم. این بحثی است که اکنون در پارلمان ملی خود داریم.

ماگدالنا اندرسون، نخست وزیر سوئد نیز گفت: پارلمان سوئد در حال انجام یک بررسی امنیتی است که این تحلیل شامل مشارکت‌های دفاعی بین‌المللی آینده برای سوئد، از جمله بحث در مورد ناتو است و همه گزینه‌ها روی میز است.

نشست برلین در حالی برگزار شد که رسانه های منطقه اسکاندیناوی از وجود گزارش هایی درباره ارایه درخواست سوئد و فنلاند برای عضویت در ناتو تا اواسط ماه می(خرداد) خبر داده اند.

روزنامه فنلاندی «ایلتالهتی» در گزارشی اعلام کرد: استکهلم پیشنهاد کرده هر دو کشور در یک روز تمایل خود به عضویت در ناتو را اعلام کنند و هلسینکی هم این موضوع را پذیرفته است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.