مقامات ژاپن در فهرست تحریم مسکو

وزارت خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد، مسکو ورود وزیر امور خارجه و نخست وزیر ژاپن به این کشور را به دلیل کارزار غیرمنتظره علیه مسکو از سوی توکیو ممنوع کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: توکیو اقداماتی را با هدف از بین بردن و مخدوش کردن روابط خوب بین روسیه و ژاپن انجام می‌دهد که باعث تخریب اقتصاد و وجهه بین المللی کشور ما می‌شود.

در ادامه بیانیه وزارت خارجه روسیه همچنین آمده است: با توجه به این مسائل و همچنین یکسری تحریم‌ها از سوی دولت ژاپن علیه شهروندان روس از جمله رئیس جمهوری روسیه، تصمیم بر این شده که از ورود فومیو کیشیدا و یوشیماسا هایاشی، نخست وزیر و وزیر خارجه ژاپن به روسیه ممانعت به عمل آید.

وزارت خارجه روسیه عنوان داشت، کیشیدا و هایاشی در صدر فهرست تحریمی‌ها قرار دارند. در مجموع ۶۳ شهروند ژاپنی از جمله وزیر اقتصاد،‌ وزیر دفاع و وزیر دادگستری ژاپن از سوی دولت مسکو تحریم شده‌اند.

اخیرا نیز وزارت خارجه روسیه چند تن از مقام‌های انگلیسی و آمریکایی را از ورود به این کشور و پس از آن منع کرد که غرب تحریم‌های شدیدی را علیه مسکو بابت حمله به اوکراین وضع کرده است.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا به همراه بوریس جانسون و لیز تراس، نخست وزیر و وزیر امور خارجه انگلیس در زمره این افراد تحریم شده از سوی مسکو هستند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.