چغرهای آفریقایی، رخ به رخ با یوزهای ایرانی

مالی، حریف عصر سه‌شنبه تیم ملی را بشناسید

تیم چهلم رنکینگ فیفا از ساعت 17:30 سه‌شنبه مقابل تیم ملی ایران قرار می‌گیرد؛ مسابقه‌ای که اهمیت ویژه‌ای برای دراگان اسکوچیچ و شاگردانش در مسیر آماده سازی برای مقدماتی جام جهانی دارد.

تیم ملی فوتبال ایران بعد از مصاف با ازبکستان در تاشکند، حالا دومین بازی دوستانه خود را در اردوی پیش رو مقابل مالی برگزار می‌کند. نماینده آفریقا که طی سال های گذشته پیشرفت بسیاری داشته و برای صعود به جام جهانی تلاش می‌کند قطعا حریف خوبی برای تیم ایران خواهد بود. مالی به عنوان تیم چهلم رنکینگ فیفا در شرایطی مقابل یوزهای ایرانی به میدان می‌رود که بازی گذشته اش را با غنا انجام داد و عملکرد خوبی داشت.

نگاهی به لیست بازیکنان تیم ملی مالی نشان می‌دهد که محمد ماگاسوبا سرمربی 52 ساله تیم، حساب ویژه ای روی بازی‌های تدارکاتی تیمش باز کرده و تا حد ممکن از تمام بازیکنانش برای آماده سازی تیم بهره برده است.

فقط یک بازیکن از لیگ داخلی!

سرمربی مالی در بازی قبلی با غنا از سیستم 1-3-2-4 استفاده کرد و دیارا که در یکی از دو قطب برتر کشور مالی بازی می‌کند، در چارچوب دروازه بازی کرد ولی نگاهی به خط دفاعی این تیم نشان می دهد که حتی یک بازیکن شاغل در کشور مالی هم در آن وجود ندارد.

ساکو و فوفانا در مقابل غنا دو مدافع میانی تیم بودند که به ترتیب در ویتوریا گیمارش پرتغال و متز فرانسه بازی می‌کنند. حضور در پست دفاع راست در مصاف با غنا برعهده ترائوره گذشته شده بود که در رن بازی می‌کند و درنهایت مدافع چپ مالی ماسادو هایدارا بود که در تیم لانس فرانسه به میدان می‌رود.

دوکور هافبک لانس، لاسانا کولیبالی بازیکن تیم فوتبال سرکل بروژ دو هافبک دفاعی تیم بودند و یک خط جلوتر از این دو بازیکن، آمادو هایدارا هافبک تیم فوتبال لایپزیش بازی کرده که از چپ با البیلال توره بازیکن رنس و از راست با کوین زوهی بازیکن تیم فوتبال استراسبورگ حمایت می شد تا برای کالیف کولیبالی مهاجم تیم موقعیت سازی کنند.

البته در نیمه دوم این مسابقه سرمربی مالی دست به دو تعویض نیز زد و آمادا ترائوره که در لیگ عربستان بازی می کند و چارلوت ترائوره بازیکن تیم نانتس وارد زمین بازی شدند، تا فقط دروازه بان این تیم در پیروزی 3 بر صفر مقابل غنا از لیگ داخلی باشد.

غنا یک تیم قدرتمند با ستاره های میلیون دلاری

جالب اینکه پیروزی سه بر صفر مالی مقابل غنا در شرایطی رقم خورد که ستاره های بزرگی نظیر توماس پارتی که با انتقال 50 میلیون یورویی از اتلتیکو مادرید به آرسنال پیوست و بازیکنانی نظیر جردن آیو مهاجم کریستال پالاس و آندره آیو وینگر چپ سوآنسی حضور داشتند و سایر بازیکنان این تیم نیز اکثریتشان مانند بازیکنان مالی در لیگ یک فرانسه بازی ‌می‌کنند.

در انتظار یک مسابقه جانانه

با این وصف می‌توانیم انتظار بازی جذابی را از تیم ملی در بازی برابر مالی که از ساعت 17:30 دقیقه روز آینده آغاز می شود، انتظار داشته باشیم؛ دیداری که می‌تواند نشان دهنده سطح آرزوهای تیم ملی با سرمربی جدیدش باشد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.