امیر عبداللهیان خواستار آزادی فوری «حمید نوری» شد

وزرای امور خارجه ایران و سوئد نسبت به تداوم رایزنی در خصوص مسائل در دستور کار روابط دو کشور توافق کردند

جمهوری اسلامی ایران بازداشت و فرآیند دادگاه تبعه ایرانی، آقای حمید نوری، را غیرقانونی می‌داند و خواستار آزادی فوری او است.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به تماس تلفنی «آن لینده»، وزیر امور خارجه سوئد، در خصوص مسائل دوجانبه و بویژه کنسولی گفت‌وگو کرد و خواستار آزادی «حمید نوری» شد.

به گزارش ایسنا، حسین امیرعبداللهیان در بخشی از این گفت‌وگو که عصر چهارشنبه انجام شد، با اشاره به برگزاری دادگاه حمید نوری در سوئد، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران بازداشت و فرآیند دادگاه تبعه ایرانی، آقای حمید نوری، را غیرقانونی می‌داند و خواستار آزادی فوری او است.

وی افزود: باعث تأسف است که یک گروهک تروریستی که سوابق جنایت‌های آن بر مردم ایران و حتی عراق در دوره رژیم بعث صدام واضح است، فضاسازی تصنعی این فرآیند در سوئد را در دست گرفته است.

وزیر امور خارجه همچنین در این گفت‌وگو ابراز امیدواری کرد با بذل اراده و تلاش‌های متقابل و مشترک، شاهد توسعه مناسبات دو کشور ایران و سوئد در زمینه‌های گوناگون باشیم.

وزرای امور خارجه ایران و سوئد نسبت به تداوم رایزنی و تبادل نظر مستمر در خصوص مسائل در دستور کار روابط دو کشور توافق کردند.

به گزارش ایسنا، حمید نوری کارمند بازنشسته قوه قضائیه هنگام ورود به شهر استکهلم در فرودگاه توسط پلیس سوئد بازداشت شد. تاکنون ۹۲ جلسه دادگاه برای رسیدگی به پرونده حمید نوری برگزار شده و در نهایت هفته گذشته دادستان سوئد برای او درخواست مجازات حبس ابد کرد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.