مشکل ماکارونی، امروز رفع می‌شود

رئیس سازمان حمایت: کاهش عرضه ماکارونی، طبیعی بود

با توجه به اعلام آمادگی مکتوب تولیدکنندگان درباره عرضه کافی به شبکه توزیع ، از امروز و فردا مشکلی در عرضه ماکارونی در خرده‌فروشی‌ها نخواهد بود

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با بیان اینکه “با افزایش قیمت گندم، کاهش عرضه ماکارونی در بازار، طبیعی بود، چراکه تولیدکننده با زیان تولید نخواهد کرد”، گفت: با توجه به اعلام آمادگی مکتوب تولیدکنندگان درباره عرضه کافی به شبکه توزیع در روز گذشته، از امروز و فردا مشکلی در عرضه ماکارونی در خرده‌فروشی‌ها نخواهد بود.
به گزارش ایسنا،  عباس تابش در یک برنامه تلویزیونی اظهار کرد: یارانه باید در جهت حمایت از مصرف‌کننده به مردم داده شود، اما به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که به جامعه هدف برسد. سیاست‌های دولت در اصلاح ساختار اقتصادی دولت، رساندن یارانه به صورت مستقیم به مردم است.

وی درباره کمبود برخی اقلام مثل روغن و ماکارونی در بازار در روزهای اخیر، تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی در حال رصد این موضوع است؛ اما یک اتفاق طبیعی ممکن است در بازار بیفتد که وقتی استنباط عرضه‌کننده این باشد که فردا می‌تواند محصول خود را گران‌تر بفروشد، بخواهد احتکار کند.

تابش با اشاره به اینکه وزارت جهاد کشاورزی از ابتدای سال قیمت گندم را از ۲۷۰۰ به ۱۲ هزار تومان افزایش داد، گفت: بنابراین ادامه تولید با قیمت‌های قبلی برای تولیدکنندگان ماکارونی مقدور نبود و به همین دلیل در عرضه مشکلاتی داشتند؛ اما حالا با اعلام قیمت‌های جدید و نامۀ روز گذشته تولیدکنندگان به شبکه توزیع و فروشگاه‌های زنجیره‌ای مبنی بر اینکه آمادگی عرضه هر مقداری که فروشگاه‌ها نیاز داشته باشند، وجود دارد، دیگر هیچ بهانه‌ای برای محدودیت عرضه وجود ندارد.

وی همچنین تصریح کرد: با افزایش قیمت گندم، اتفاقاتی که در بازار افتاد، طبیعی بود؛ چراکه تولیدکننده با زیان تولید نخواهد کرد؛ اما با توجه به اعلام آمادگی مکتوب تولیدکنندگان به شبکه توزیع در روز گذشته، از امروز و فردا مشکلی در عرضه ماکارونی در خرده‌فروشی‌ها نخواهد بود.

بر اساس این گزارش، در روزهای گذشته، پیش از اعلام قیمت جدید و با اعلام گمانه‌زنی از افزایش چشمگیر قیمت ماکارونی، برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای ماکارونی محدودیت فروش اعمال کردند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.