چهره غمگین غزه

رئیس آژانس امداد و کاریابی مهاجران فلسطینی سازمان ملل متحد می‌گوید مردم در غزه زباله‌ها را برای غذا جست‌و‌جو می‌کنند

فیلیپ لازارینی، رئیس آژانس مهاجران فلسطینی سازمان ملل با اشاره به گزارش‌های کارمندان UNRWA گفت: «در غزه مردم برای یافتن غذا در حال جست‌وجو میان زباله‌ها هستند. بیشتر مردم برای تهیه یک یا دو وعده غذایی در روز برای خانواده خود می‌جنگند.» لازارینی می‌گوید فلسطینیان در سراسر خاورمیانه از فقر بی‌سابقه‌ای رنج می‌برند.

شهروند آنلاین: رئیس آژانس امداد و کاریابی مهاجران فلسطینی گفت مردم غزه زباله‌ها را برای یافتن غذا جست‌و‌جو می‌کنند، این در حالی است که فلسطینیان با فقر بی‌سابقه‌ای مبارزه می‌کنند.

فیلیپ لازارینی گفت: «در سراسر لبنان، سوریه، اردن، غزه و جاهای دیگر، مهاجران فلسطینی به دلیل همه‌گیری رنج می برند. یأس و ناامیدی در این وضعیت موج می‌زند.»

لازارینی، رئیس آژانس مهاجران فلسطینی سازمان ملل که از سال 2020 به عنوان کمیساریای عمومی آژانس امداد و کارهای سازمان ملل برای مهاجران فلسطین در خاور نزدیک خدمت می‌کند، با اشاره به گزارش‌های کارمندان UNRWA (آژانس مهاجران فلسطین سازمان ملل متحد در خاور نزدیک که از امدادرسانی و توسعه انسانی آوارگان فلسطینی پشتیبانی می‌کند) در این سرزمین محصور گفت: «در غزه مردم در حال جست‌وجو میان زباله‌ها هستند. بیشتر مردم برای تهیه یک یا دو وعده غذایی در روز برای خانواده خود می‌جنگند.»

ویروس کرونا اردوگاه‌های مهاجران در سراسر خاورمیانه و محل زندگی بیش از 5.6 میلیون فلسطینی مورد حمایت  UNRW را تهدید می‌کند.

بحران مالی در UNRWA در سال 2018 گسترده شد، زمانی که دونالد ترامپ کمک‌های مالی 300 میلیون دلاری سالانه را قطع و با عصبانیت شکایت کرد که ایالات متحده «هیچ قدردانی و احترامی» از فلسطینیان برای کمک دریافت نکرد. لازارینی گفت قطع کمک‌های ترامپ منجر به موجی از همبستگی استثنایی در UNRWA شد و با اهداکنندگان جهانی دیگر این کمبود پر می‌شود.

لازارینی گفت: «در چنین محیط بی‌ثبات و ناپایداری، ما به UNRWA قدرتمند با بودجه قابل پیش‌بینی نیاز داریم. با کسری بودجه سالانه معمولا بیش از 100 میلیون پوند، سازمانی با 30 هزار کارمند بیش از چهار یا پنج هفته با اتمام بودجه فاصله ندارد. این ناراحت‌کننده است.»

بحران مالی در این سازمان در سال 2018 گسترده شد، زمانی که دونالد ترامپ کمک‌های مالی 300 میلیون دلاری سالانه را قطع و با عصبانیت شکایت کرد که ایالات متحده «هیچ قدردانی و احترامی» از فلسطینیان برای کمک دریافت نکرد.

لازارینی گفت: «این خطر و تهدید است؛ تهدیدی واقعی. ما باید به این تهدید توجه داشته باشیم.»

در حالی که UNRWA برای بازسازی روابط با واشنگتن در تلاش است، لازارینی گفت این اقدام ایالات متحده نتیجه معکوس داده است.

او گفت که قطع کمک‌های ترامپ منجر به موجی از همبستگی استثنایی در UNRWA شد و با اهداکنندگان جهانی دیگر این کمبود پر می‌شود.

در واقع، در سال 2018 موفق‌ترین برنامه جمع‌آوری پول UNRWA برای بودجه اصلی آن در پنج سال گذشته انجام شد.

آژانس امدادرسانی و کارهای ملل متحد برای مهاجران فلسطینی در خاور نزدیک که از امداد و توسعه انسانی آوارگان فلسطینی پشتیبانی می کند، دوباره دچار مشکلات مالی است و این بار به دلیل پاندمی کرونا.

لازارینی گفت: «فشار بیشتری بر این سازمان برای ارایه کارهای بیشتر وجود دارد، اما در عین حال، وضعیت اهدا‌کنندگان ما پیچیده‌تر از گذشته است، زیرا همه آنها از نظر اقتصادی تحت تأثیر کووید-19 قرار گرفته‌اند.»

منبع: گاردین

برای خواندن مطلب اصلی اینجا کلیک کنید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.