هیچ بیماری روی زمین نمی‌ماند

رئیس اورژانس تهران می گوید تماس ها چهار برابر شده است

پیمان صابریان معتقد است که در دوران شیوع ویروس کرونا تماس‌ها با سامانه 115 در حدود 4 برابر بیشتر شده است و این سبب شده که زمان استراحت پرسنل اورژانس کاهش پیدا کند.

اورژانس در این روزهای کرونایی شرایط سختی را طی می‌کند و فعالیت پرسنل اورژانس چندین برابر شده است. این درحالی است که تعدادی از پرسنل اورژانس نیز به کرونا مبتلا شده‌اند و نبودِ آنها در دوران کرونا شرایط را برای این سازمان سخت‌تر می‌کند.

او تأکید می‌کند که از اسفند ۹۸ به دلیل شیوع کرونا شرایط متفاوت شده است. همین امر در انتقال بیماران، فعالیت افراد و… تأثیر داشت اما پرسنل اورژانس به فکر خدمت‌رسانی به مردم بودند، حتی در زمان شیوع کرونا تماس روزانه با اورژانس ۲۵هزار تماس افزایش یافت.

روزانه 800 بیمار به بیمارستان منتقل می‌شود

او در گفت‌وگو با «شهروند» با تأکید بر اینکه روزانه در حدود700 تا 800 بیمار به بیمارستان منتقل می‌شوند که این حجم کار پرسنل اورژانس را افزایش می‌دهد، ادامه می‌دهد: «روزانه حدود ۵‌هزار مأموریت در اورژانس تهران انجام شده و میانگین سنی افرادی هم که بر اثر کرونا به بیمارستان منتقل شده‌اند، بالای 60‌ سال بوده است.»

صابریان تأکید می‌کند که در هر مأموریتی چه بیمار کرونایی باشد و چه بیمار به دلایل دیگر به بیمارستان منتقل شود، آمبولانس ضدعفونی می‌شود تا زنجیره انتقال ویروس به اورژانس شکسته شود.

10 درصد پرسنل اورژانس کرونا گرفته اند

صابریان گفت: «۱۰درصد پرسنل اورژانس یعنی تعداد ۲۵۶ نفر به کرونا مبتلا شدند و دو نفر از پرسنل نیز شهید شدند.»

او با تأکید بر اینکه هیچ بیماری روی زمین نمی‌ماند، تأکید می‌کند: «درحال حاضر به دلیل افزایش شیوع بیماری کرونا برخی از بیمارستان‌ها افزایش مراجع دارند اما قبل از آنکه بیمار به بیمارستان برود، با بیمارستان‌های مختلف تماس گرفته  می‌شود  و بخش‌های مختلف را بررسی می‌کنیم تا تخت خالی پیدا شود.»

او ادامه می‌دهد: «نکته این است که بیماری که با اورژانس تماس گرفته است روی زمین نمی ماند. درست است در پذیرش‌ گرفتن دچار مشکل هستیم اما تلاش می‌شود که بیمار از بیمارستانی به بیمارستان دیگر منتقل نشود.»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.