فوتبال را بی‌خیال؛ بمب واقعی اینجاست!

ستاره‌های بزرگ والیبال جهان به 2 نماینده ایران در آسیا پیوستند

شهروندآنلاین: والیبال همواره یکی از رشته‌های جذاب ورزشی بوده است. موفقیت‌های سال‌های اخیر تیم‌ملی والیبال ایران در عرصه‌های مختلف بین‌المللی نیز به بیشتر شدن محبوبیت این رشته ورزشی نزد ایرانیان بسیار کمک کرده است.

والیبال ایران نه‌فقط در بحث ملی که در عرصه باشگاهی نیز همواره حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و تیم‌های باشگاهی ایران در مسابقات آسیایی و جهانی توانسته‌اند مقام‌های خوبی به دست بیاورند.

در چنین فضایی چند روز دیگر مسابقات جام باشگاه‌های والیبال آسیا به میزبانی باشگاه پیکان تهران و با حضور دو نماینده از ایران شروع خواهد شد. پیکان به‌عنوان پرافتخارترین تیم والیبال آسیا و شهداب یزد به‌عنوان قهرمان مسابقات لیگ والیبال ایران در بازی‌های آسیایی حضور خواهند یافت و تلاش خواهند کرد که نمایندگان شایسته‌ای برای ایران باشند.

ستاره‌های بزرگ والیبال دنیا در ایران

مهم‌ترین مسأله‌ای که دو تیم پیکان و شهداب یزد برای حضور در جام باشگاه‌های آسیا به آن توجه کردند، جذب ستاره‌های مطرح والیبال دنیاست. نمایندگان ایران سعی کردند برای مسابقات آسیایی به بهترین شکل ممکن تیم خود را تقویت کنند و به همین علت نفرات نامداری را به خدمت گرفتند و بمب‌های مختلفی را در والیبال ترکانده‌اند.

باشگاه پیکان بعد از حرف‌وحدیث‌ها و گمانه‌زنی‌های متعددی که درباره مذاکرات با ستاره‌های بزرگ دنیا انجام شد، روز جمعه به‌طور رسمی اعلام کرد که با اروین انگاپت ستاره مطرح تیم‌ملی فرانسه، نیمیر عبدالعزیز بازیکن بزرگ تیم‌ملی هند،‌ سعید معروف و سیدمحمد موسوی دو والیبالیست پرطرفدار سابق تیم‌ملی ایران قرارداد امضا کرده‌اند و این نفرات در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا این تیم را همراهی خواهند کرد.

از سوی دیگر از باشگاه شهداب یزد هم خبر می‌رسد که روبرت‌ لندی سیمون سرعتی‌‌زن کوبایی و ویلفردو لئون دریافت‌‌کننده قدرتی تیم‌ملی لهستان ملقب به الماس سیاه والیبال جهان به توافق رسیده‌اند و این نفرات هم برای شهداب توپ خواهند زد.

نمایندگان ایران تا بن دندان مسلح شدند

والیبال ایران همواره در آسیا حرف اول را زده و در عرصه باشگاهی نیز پیش‌بینی می‌شد که جام قهرمانی آسیا امسال نیز به ایران بیاید و یکی از دو تیم پیکان و شهداب آن را به دست بیاورند. حال با جذب ستاره‌های بزرگ والیبال دنیا توسط پیکان و شهداب و به خصوص خودروسازان پایتخت دیگر خیال والیبال‌دوستان ایرانی از قهرمانی یکی از دو تیم در قاره کهن راحت شده است.

بی‌تردید حضور این ستاره‌های بزرگ والیبال دنیا در تهران و بازی‌کردن برای نمایندگان ایران موجی از شادی را نزد علاقه‌مندان به این رشته به وجود می‌آورد.

قرارداد این بازیکنان با تیم‌های ایرانی کوتاه‌مدت است و آنها فقط در رقابت‌های آسیایی همراه پیکان و شهداب خواهند بود، اما همین حضور هم با توجه به آزادبودن ورود تماشاگران مرد و زن به سالن والیبال برای دیدن مسابقات جام باشگاه‌های آسیا می‌تواند جو خوبی را در جامعه و به‌خصوص در بحث ورزش به وجود بیاورد.

مسابقات چگونه برگزار می‌شود؟

بیست‌ودومین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا ۲۰۲۲ از بیست‌وچهارم تا سی‌ام اردیبهشت‌ماه با حضور هشت تیم به میزبانی ایران در سالن فدراسیون والیبال برگزار خواهد شد.

هشت تیم در این مسابقات حضور دارند که در دو گروه به رقابت می‌پردازند و سپس در مرحله نیمه نهایی و فینال با هم دیدار می‌کنند تا قهرمان بازی‌ها مشخص شود.

در گروه اول پیکان ایران، ناخون راتچاسیمای تایلند، اوزلیوم ازبکستان و سانتوری سانبردز ژاپن حضور دارند و در گروه دوم شهداب ایران، الریان قطر، تاراز قزاقستان و البحری عراق با هم رقابت خواهند کرد.

بازی‌های دور گروهی در روزهای 24، 25 و 26 اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.  روز سه‌شنبه بیست‌وهفتم اردیبهشت‌ماه تیم‌های شرکت‌کننده در این رقابت‌ها استراحت دارند و در مرحله یک‌چهارم نهایی (چهارشنبه 28 اردیبهشت‌ماه) تیم‌های اول تا چهارم جدول گروه A به‌صورت ضربدری به مصاف تیم‌های اول تا چهارم گروه B می‌روند.

مراحل نیمه‌نهایی و نهایی مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا ۲۰۲۲ نیز روزهای پنجشنبه و جمعه بیست‌ونهم و سی‌ام اردیبهشت‌ماه پیگیری خواهد شد تا درنهایت قهرمان مسابقات در قاره کهن مشخص شود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.