سیاهچاله‌های روسیه، آمریکا را به کام خود خواهند کشید!

زیردریایی‌های جدید روسیه، تهدیدی علیه آمریکا و ناتو

قابلیت‌های بالای زیردریایی‌های جدید اژدرانداز روسیه، خصوصا در بحبوحه جنگ و کمک‌رسانی غرب به اوکراین، باعث نگرانی آمریکا و ناتو شده است

زیردریایی‌های کلاس کیلو Kilo Class روسیه که در دهه ۱۹۸۰ تا نیمه دهه ۱۹۹۰ میلادی تولید می‌شدند طی سال‌های جنگ سرد همواره باعث نگرانی آمریکا بودند.

هم‌اکنون روسیه این زیردریایی‌ها را به روز رسانی کرده و از سال ۲۰۱۶ تاکنون زیردریایی‌ های کلاس کیلو۲ که در نیروی دریایی آمریکا به سیاهچاله معروف هستند وارد ارتش روسیه شده‌اند.

زیردریایی‌های سیاهچاله ۷۴ متر طول و ۳۹۰۰ تن وزن دارند. توانایی شیرجه به عمق ۳۰۰متری دریا و محدوده عملیاتی تا ۱۲۰۰ کیلومتر را دارند.

علاوه بر قابلیت جنگاوری ضد زیردریایی و ضدناو و توانایی جنگ دریا به زمین، سیاهچاله‌ها دارای سیستم جهت‌یاب داخلی، سامانه داده‌ها و کنترل خودکار، توانایی حمل ۶ تیوب اژدرانداز پیشرفته و ۵۲ کارکنان، سیستم رادارگریز و پرتاب موشک از زیر دریا هستند.

موشک‌های این زیردریایی‌ها عموماً از نوع ام۵۴ کالیبر و ۳ام۱۴ بیریوزا ساخت شرکت جنگ‌افزار سازی ان‌پی‌او نوویتور روسیه هستند.

قابلیت‌های بالای این زیردریایی‌های روسیه، خصوصا در بحبوحه جنگ با اوکراین و کمک‌رسانی آمریکا و ناتو به اوکراین، باعث نگرانی آمریکا و ناتو شده است.

گوینده و مترجم: مهرناز الماسی
منبع:
Military Lovers

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.