مولتی‌میلیاردر ایرانی روی صندلی مالکیت چلسی

بهداد اقبالی بعد از فرهاد مشیری، دومین ایرانی‌ است که در لیگ انگلیس مدیریت می‌کند

شهروندآنلاین: ماجراهایی که جنگ روسیه و اوکراین در فوتبال به وجود آورد، دامن رومن آبراموویچ، مالک ثروتمند و روسی چلسی را نیز گرفت و عملا باشگاه پرافتخار انگلیس از او گرفته شد!

بعد از کش و قوس‌های فراوان، سرانجام مالکیت باشگاه چلسی از رومن آبراموویچ، به کنسرسیوم تاد بولی و شرکا انتقال یافت و خبر رسمی در این خصوص روی خروجی سایت باشگاه چلسی قرار گرفت.

طبق اعلام لندنی‌ها، مارک والتر و هانسیورگ ویس، مالکین جدید چلسی به جای رومن آبراموویچ روس خواهند بود و حالا آنها باشگاه قدیمی را در اختیار دارند. اما با یک جست‌وجوی ساده در مورد شرکت Clearlake Capital به یک نام ایرانی می‌رسیم: بهداد اقبالی.

اقبالی میلیاردر ایرانی- آمریکایی است که موسس شرکت مذکور است و طبق اسناد موجود دو‌سوم از سرمایه کنسرسیوم تاد بولی از شرکت آمریکایی که در اختیار اقبالی است، تامین می‌شود!

بهداد اقبالی در سال ۲۰۰۶ همراه با خوزه فلیسیانو شرکت کلیر لیک کپیتال را تاسیس کرد و حالا جزو سهامداران یکی از باشگا‌ه‌های پرافتخار انگلیس محسوب می‌شود. فردی که جزو ۴۴ نفر از افراد جدیدی است که توسط مجله فوربس به جمع پولدارها اضافه شده است. سرمایه شرکت این میلیاردر ایرانی، بالغ بر 43 میلیارد دلار تخمین زده شده است.

مالکیت ایرانی‌ها بر تیم‌های لیگ برتر انگلیس در گذشته نیز سابقه داشته است. حالا بعد از فرهاد مشیری که مالکیت باشگاه اورتون انگلیس را در اختیار دارد، اقبالی دومین ایرانی است که نام او حول مالکیت یک باشگاه انگلیسی می‌چرخد.

هر چند که تا الان اسمی از این میلیاردر ایرانی به صورت رسمی در مالکیت چلسی به میان نیامده، اما طبق اخباری که از قبل منتشر شده، مدیریت چلسی بر عهده تاد بولی خواهد بود و تصمیم‌گیری‌ها و سایر موارد، میان بولی و شرکت کلیرلیک کپیتال به صورت 50-50 انجام خواهد شد.

تاد بولی حالا با امضای قراردادی به ارزش ۴ میلیارد پوند جانشین میلیاردر روس شده است و امید دارد افتخارات به دست آمده توسط آبراموویچ را تکرار کند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.