تاثیر مستقیم فدراسیون بر تعیین قهرمان لیگ برتر!

دو پرونده جنجالی در کمیته استیناف؛ در انتظار صدور سریع حکم

در فاصله 5 هفته تا پایان رقابت‌های لیگ برتر، جنگ قهرمانی میان استقلال و پرسپولیس ادامه دارد. در این بین شایعات و اتفاقات مهمی رخ می‌دهد که می‌تواند در تعیین قهرمان بسیار تاثیرگذار باشد.

در شرایطی که استقلال اکنون با 4 امتیاز اختلاف نسبت به پرسپولیس در صدر جدول قرار گرفته،‌ کمیته استیناف فدراسیون فوتبال دو پرونده مهم در خصوص این دو تیم را در اختیار دارد. پرونده اعاده دادرسی باشگاه گل‌گهر سیرجان در خصوص بازیکن گابنی که سه بازی این تیم را 3 بر صفر به سود رقبا کرد و پرونده اعتراض یحیی گل‌محمدی به محرومیت 6 جلسه‌ای (4 جلسه قطعی و 2 جلسه تعلیقی) که به کمیته استیناف ارائه شده است.

پرونده گل‌گهر بررسی مجدد می‌شود؟

در چنین شرایطی، باشگاه گل‌گهر که به دلیل استفاده از بازیکن غیر مجاز با رأی انضباطی و شکست 3 بر صفر در سه مسابقه متضرر شده، بیش از همه به اتفاقات این فصل شکایت دارد و این مسأله بارها از سوی امیر قلعه‌نویی مطرح شده است. از همین‌رو پیش از اینکه بخواهد پای نهادهای بین‌المللی از جمله دادگاه عالی ورزش (CAS) را وسط بکشد، در خصوص رأی تأیید شده کمیته انضباطی در کمیته استیناف، اعاده دادرسی کرده است. مسأله‌ای که جدا از موقعیت گل‌گهر در جدول، می‌تواند تأثیر مستقیم در تعیین قهرمان این فصل داشته باشد. دو امتیاز استقلال به عنوان صدرنشین لیگ برتر، حاصل رأی انضباطی است که نتیجه تساوی این تیم مقابل گل‌گهر، به پیروزی 3 بر صفر تبدیل شد و این رأی به تأیید کمیته استیناف نیز رسید.

مدت زیادی است که باشگاه گل‌گهر با ادله جدید و ارائه لایحه دیگری، نسبت به این رأی اعاده دادرسی کرده و امیدوار به بازگشت 7 امتیاز از دست رفته‌اش با رأی کمیته انضباطی است. با این حال، کمیته استیناف هنوز تصمیمی در خصوص این پرونده نگرفته، آن هم در شرایطی که فقط پنج هفته به پایان لیگ مانده و در هفته گذشته، اختلاف 6 امتیازی میان استقلال و پرسپولیس نیز به 4 امتیاز رسید. شاید با کمتر یا بیشتر شدن این اختلاف در هفته‌های پیش‌رو، اعلام رأی پرونده بازیکن گابنی گل‌گهر بیش از پیش حساس و حاشیه‌ساز شود و مشخص نیست چرا کمیته استیناف تصمیمی در این خصوص نمی‌گیرد.

محرومیت یحیی شکسته می‌شود؟

پرونده محرومیت یحیی گل‌محمدی دیگر موضوع مهمی است که استیناف باید درباره‌اش حکم بدهد. سرمربی پرسپولیس با حکم کمیته انضباطی 4 جلسه محروم شده و دو جلسه محرومیت تعلیقی هم دارد. او یک جلسه از محرومیتش را سپری کرده و 3 جلسه آن باقی مانده است. از این رو، طبق حکم کمیته انضباطی، یحیی در هفته‌های حساس لیگ نمی‌تواند روی نیمکت تیمش بنشیند. به همین خاطر او به استیناف اعتراض کرده و آنها باید در این خصوص تصمیم بگیرند. دادرس عضو کمیته استیناف 10 اردیبهشت اعلام کرده بود رأی پرونده گل‌محمدی صادر شده و در هفته جاری اعلام می‌شود، اما هنوز از سوی فدراسیون فوتبال اعلام نشده که همین مسأله نیز جای سوال دارد.

در انتظار صادر شدن حکم سریع

این دو پرونده، از این جهت مهم تلقی می‌شوند که مشمول زمان شدن آنها، در روزهای حساس لیگ برتر، می‌تواند حاشیه‌ساز شود. آن هم در روزهایی که فوتبال ایران در ملتهب‌ترین دوران تاریخ خود قرار دارد و بیشتر تیم‌ها، مربیان یا بازیکنان معتقد به حق‌خوری، ناداوری، حمایت خاص فدراسیون از دیگری و موارد مشابه هستند. همین مسأله، باعث شده رقم خوردن هر نتیجه‌ای در بازی‌های لیگ برتر پر از حاشیه و داستان باشد و این جو ملتهب، باعث کاسته شدن زیبایی فوتبال شده که اصل ماجراست.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.