از حمله اوکراین با سلاح‌های غربی تا سرزنش نخست‌وزیر برای عملکرد ضعیف

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ شنبه، 7 می 2022

گاردین می‌گوید بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس، به دلیل عملکرد ضعیف حزب محافظه‌کار در انتخابات شورای محلی مورد سرزنش اعضای ارشد حزب  قرار گرفته است. نیویورک‌تایمز در گزارش اصلی خود از حمله اوکراین با استفاده از سلاح‌های غرب در نبردی شهر به شهر خبر می‌دهد.

گاردین

«جانسون برای مصائب انتخابات توری سرزنش شد» عنوان گزارش اصلی گاردین است با تصویری از نخست‌وزیر انگلیس که او را روز گذشته هنگام بازدید از مدرسه‌ای در حوزه انتخاباتی‌اش در غرب لندن نشان می‌دهد. گاردین می‌گوید بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس، به دلیل عملکرد ضعیف حزب محافظه‌کار (توری) در انتخابات شورای محلی مورد سرزنش اعضای ارشد این حزب  قرار گرفته است، در حالی که نمایندگان مجلس و رهبران شورا خواستار اقدام برای حل و فصل بحران هزینه‌های زندگی و «بازسازی اعتماد» بعد از رسوایی پارتی‌گیت (میهمانی‌های دولتی در ایام قرنطینه و محدودیت‌های کرونا) شدند.

نیویورک‌تایمز

نیویورک‌تایمز در گزارش اصلی خود از حمله اوکراین با استفاده از سلاح‌های غرب در نبردی شهر به شهر خبر می‌دهد. در گزارش آمده: «سربازان اوکراینی، که با سلاح‌های پیشرفته و توپخانه دوربرد که غرب تهیه کرده است، دل و جرأت پیدا کرده‌اند، روز جمعه در شمال شرقی علیه روسیه دست به حمله زدند و به دنبال این بودند که آنها را از دو شهر کلیدی عقب برانند، در جنگی که شهر به شهر و طاقت‌فرسا می‌شود.»

تصویر اصلی با این توضیح آمده: «عزاداران در کلیسایی در شهر لویو، روز جمعه به سه سرباز اوکراینی که در جنگ شرق اوکراین کشته شدند، ادای احترام می‌کنند.»

دیلی‌میل

گزارش اصلی دیلی‌میل می‌گوید که «سر کی‌یر استارمر» رهبر حزب کارگر بریتانیا در «بحران» قرار دارد. در گزارش این روزنامه آمده: «استارمرِ غیرقابل اعتماد پس از شکست در به دست آوردن دوباره آرا در انتخابات محلی و تحقیق تازه پلیس بخش «دورام» درباره اینکه آیا رهبر حزب کارگر زمانی که در حال نوشیدن آبجو در دفتر نماینده پارلمان دیده شده است، قوانین قرنطینه را شکسته است، در «بحران» قرار دارد. استارمر گفته است او اطمینان دارد که هیچ یک از قوانین کووید را نقض نکرده است»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.