طالبان دوباره «برقع» را مد کرد

گروه طالبان اعلام کرد زنان افغان باید صورت‌ خود را در انظار عمومی بپوشانند

بر اساس این دستورالعمل جدید، زنان باید صورت‌های خود را در انظار عمومی بپوشانند. طالبان «برقع آبی» را به عنوان پوشش ایده‌آل معرفی کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت طالبان اعلام کرد به دستور هبت‌الله آخوندزاده، رهبر طالبان، زنان افغانستان باید صورت‌های خود را در انظار عمومی بپوشانند.

یک سخنگوی وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان در کنفرانسی مطبوعاتی در کابل، دستور رهبر این گروه را خواند که می‌گوید، اگر زنی صورت خود را در خارج از منزل نپوشاند، پدر یا نزدیک‌ترین خویشاوند مذکر او احضار شده و نهایتا زندانی یا از شغل دولتی خود اخراج خواهد شد.

در متن دستور آخوندزاده «برقع آبی» به عنوان پوشش ایده‌آل معرفی شده است، روبنده‌ای که در دولت قبلی طالبان از ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۱ به نماد این گروه «تندرو» بدل شد.

اکثر زنان افغانستان روسری به سر دارند، اما بسیاری در مناطق شهری کابل صورت خود را نمی‌پوشانند.

در دولت قبلی طالبان حدود ۲۰ سال پیش، تحصیل زنان ممنوع شد و آن‌ها اجازه نداشتند بدون همراهی یکی از مردان محرم به خود خانه را ترک کنند. پوشاندن صورت نیز در دولت قبلی اجباری بود. اما این گروه پس از به دست گرفتن مجدد قدرت در ۲۰۲۱ اعلام کرد حکومت جدیدش با حکومت سابق تفاوت خواهد داشت.

با این حال در ماه‌های اخیر دولت طالبان محدودیت‌ها علیه زنان را – از جمله ممنوعیت سفر بدون همراهی یک ملازم مذکر و ممنوعیت حضور همزمان مردان و زنان در بوستان‌ها – تشدید کرده است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.