۱۴۰۱_۱۳۰۱؛ صدسال همراه مردم

با شروع هفته جهانی صلیب سرخ و هلال‌احمر، میهمانان یک جشن متفاوت به پایتخت رسیدند

امروز روز شماست؛ همه آنهایی که در سراسر جهان دست‌به‌دست هم داده و بزرگ‌ترین نهاد بشردوستی کره خاکی را سر پا نگه داشته‌اید. حالا درست در آغاز هفته جهانی صلیب سرخ و هلال‌احمر، جمعیت هلال‌احمر ایران صدسالگی تاسیس خود را جشن می‌گیرد و بهانه‌ای پیدا کرده تا تنها گوشه‌ای از فعالیت‌های عمر صدساله خود را به رخ بکشد و قدردان زحمات تک‌تک حلقه‌های این زنجیر بزرگ باشد.

نزدیک به 90 نفر از روسا و مدیران جمعیت‌های ملی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر و همچنین جمعی از سفرا و مقامات خارجی در مراسم گرامیداشت صدسالگی جمعیت هلال‌احمر حضور دارند. با ورود اولین گروه از میهمانان خارجی، فرصتی برای دیدارهای رسمی و گفت‌وگو و تفاهمنامه‌ها هم فراهم شده است.

همکاری‌های مشترک برای انتقال تجربه‌ها و گسترش فعالیت بین جمعیت‌ها، موضوع بحث اغلب این دیدارها در نخستین روز هفته بود که منجر به امضای تفاهمنامه و ثبت قول و قرارهای مختلف شد. سازمان امدادونجات، سازمان داوطلبان، مرکز جامع توانبخشی، دفتر دبیرکل و دفتر رئیس جمعیت هلال‌احمر این روزها شلوغ از برو و بیاهایی است که در حاشیه جشن صدسالگی جمعیت هلال‌احمر رقم می‌خورد.

 

خانه‌های هلال، الگویی برای کشورهای در حال توسعه

در آستانه روز جهانی هلال‌احمر و صلیب‌سرخ، هیأتی از روسا و معاونان فدراسیون بین‌المللی و جمعیت‌های ملی، خود را به تهران رساندند. حسام الشرقاوی با همراهی «وولمر شون»، نایب رئیس جمعیت صلیب‌سرخ آلمان، «سهر کریستین فاییا» رئیس صلیب‌سرخ سیرالئون و «الریش واگنر»، رئیس دفتر صلیب‌سرخ آلمان در منطقه منا، اولین میهمانانی بودند که به تهران آمدند.

میهمانان از پایگاه‌های امدادونجات کوهستان دربند بازدید کردند؛ پرماموریت‌ترین پایگاه کوهستانی جمعیت هلال‌احمر. بعد هم سری به انبارهای امدادی، مرکز درمانی سریع‌الاستقرار امدادی، سالن آموزشی، مرکز نگهداری و آموزش سگ‌های زنده‌یاب و … زدند.

بازدید پایانی روسا و معاونان فدراسیون بین‌المللی و جمعیت‌های ملی از خانه هلال غنی‌آباد واقع در شهرستان ری و آشنایی با عملکرد این خانه‌ها بود. در این بازدید حسام الشرقاوی گفت: «ابتکار خانه‌های هلال که توسط جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی برنامه‌ریزی شده و در حال انجام فعالیت‌های بشردوستانه و آموزش همگانی مردم برای مواجهه با مخاطرات است، الگوی مناسبی برای کشورهای در حال توسعه است.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.