نام هلال احمر از دیرباز با فرهنگ ایثار و فداکاری گره خورده است

پیام تبریک نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر به مناسبت هفته هلال

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر طی پیامی فرارسیدن روز جهانی صلیب سرخ ، آغاز هفته هلال احمر و یکصدسالگی جمعیت هلال احمر را به تلاشگران عرصه امداد و نجات و خدمات داوطلبانه و بشردوستانه این نهاد تبریک گفت.

متن پیام به شرح زیر است:

«بسم‌ الله الرحمن الرحیم

نام وزین جمعیت هلال احمر از دیرباز با فرهنگ ایثار و فداکاری گره خورده است، این جمعیت در صد سال گذشته خدمات متعدد، متنوع و عام المنفعه‌ای داوطلبانه بسیاری را در ایران اسلامی ارائه کرده است که بهره‌برداران این خدمات نیازمندان، محرومان، مصیبت دیدگان و اقشار ضعیف جامعه بوده‌اند. خدماتی که برگرفته از باورها و اعتقادات دینی مردم مومن ایران اسلامی بوده است.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز جمعیت هلال احمر  با هدایت بنیانگذار انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) و پس از آن با هدایت داهیانه مقام معظم رهبری و با بهره‌گیری از آموزه‌های مکتب اسلام و فرهنگ و تمدن غنی ایران‌ عزیز و سیاست‌های نظام اسلامی و به فعلیت‌رساندن ظرفیت‌های بشردوستانه مردم مؤمن و همیشه انقلابی ایران، نقش مهمی در نهادینه کردن فرهنگ خدمت به دیگری ایفا نموده است و اعضای آن برای آسایش و رفاه مردم ایران عزیز از آرامش و عافیت خود چشم پوشیده‌اند.

امروز روز هلال‌احمری است و این روز را باید به همه هلال‌احمر‌ هایی که با دل‌های پاک و اراده‌های معطوف به زدودن رنج از جان و چهره مردم ناتوان عالم به خدمت مشغول‌اند تبریک گفت. امروز روز بزرگداشت مقام کرامت انسان است. کرامت صفتی است که خالق متعال به انسان عطا فرموده و هیچ‌کس نمی‌تواند آن را از او بازستاند. همه انسان‌ها فارغ از رنگ و نژاد و عقیده و دانش و ثروت از وصف کرامت برخوردارند. روز هلال‌احمر روز احترام به کرامت بشر است. روز احترام به کسانی است که برای کاستن از رنج‌های انسان ایستاده‌اند.

اینجانب ضمن ادای احترام به پیشگاه شهدای امدادگر به عنوان پیام آوران راستین عرصه خدمت، هیجدهم اردیبهشت ماه روز جهانی صلیب سرخ، آغاز هفته هلال احمر و یکصدمین سال تاسیس این نهاد مردمی را صمیمانه به خانواده بزرگ تبریک می‌گویم. آن‌ها همواره از بحران‌های مختلف سربلند بیرون آمده‌اند و بی‌توقع به هم‌نوعان‌شان یاری رسانده‌اند. با درود به ارواح پاک شهدای ایران اسلامی، عزت روزافزون را برای این عزیزان از درگاه خداوند منان خواستارم.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.