ایران با وجود تحریم‌ها بیستمین اقتصاد بزرگ دنیا شد

ایران بالاتر از لهستان، مصر، هلند، آرژانتین، سوئیس، بلژیک و اتریش

بر اساس برآورد این نهاد بین‌المللی ارزش تولید ناخالص داخلی ایران بر اساس شاخص قدرت خرید در سال ۲۰۲۱ بالغ بر ۱۴۳۶ میلیارد دلار بوده است که بدین ترتیب ایران در رده‌بندی جهانی از این نظر در جایگاه ۲۰ قرار گرفته است

ایران در جدیدترین رده‌بندی بزرگترین اقتصادهای جهان بر اساس آمار صندوق بین‌المللی پول در جایگاه بیستم و بالاتر از کشورهایی مثل لهستان، مصر، هلند، آرژانتین، سوئیس، بلژیک و اتریش قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، صندوق بین‌المللی پول با انتشار آمار تولید ناخالص داخلی ۱۹۳ کشور جهان بر اساس شاخص قدرت خرید در سال ۲۰۲۱ از رتبه ۲۰ ایران در میان بزرگترین اقتصادهای جهان با وجود تحریم‌ها خبر داد.

بر اساس برآورد این نهاد بین‌المللی ارزش تولید ناخالص داخلی ایران بر اساس شاخص قدرت خرید در سال ۲۰۲۱ بالغ بر ۱۴۳۶ میلیارد دلار بوده است که بدین ترتیب ایران در رده‌بندی جهانی از این نظر در جایگاه ۲۰ قرار گرفته است.

اقتصاد ایران با وجود این که طی چند سال گذشته تحت شدیدترین تحریم‌ها قرار داشته است از ۱۷۳ کشور جهان در سال ۲۰۲۱ بزرگ‌تر بوده است.

استرالیا با تولید ناخالص داخلی ۱۴۵۰ میلیارد دلاری، یک پله بالاتر از ایران و در رتبه ۱۹ قرار گرفته است. لهستان با تولید ناخالص داخلی ۱۴۲۹ میلیارد دلاری یک پله پایین‌تر از ایران در رتبه ۲۱ قرار گرفته است.

بر این اساس، کشورهایی مثل مصر، تایلند، پاکستان، هلند، آرژانتین، آفریقای جنوبی، امارات، سوئیس، بلژیک، سوئد، اتریش، نروژ، پرتغال، یونان، فنلاند، عمان و کویت اقتصادهای کوچکتری از ایران در سال ۲۰۲۱ داشته‌اند.

صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرده است تولید ناخالص داخلی ایران بر اساس شاخص قدرت خرید در سال ۲۰۲۲ بالغ بر ۱۳۷ میلیارد دلار افزایش یابد و به ۱۵۷۳ میلیارد دلار برسد.

بر اساس این گزارش چین از نظر شاخص قدرت خرید بزرگترین اقتصاد جهان به حساب می‌آید و آمریکا از این نظر در رتبه دوم قرار گرفته است. تولید ناخالص داخلی چین در سال ۲۰۲۱ بالغ بر ۲۷۲۰۶ میلیارد دلار برآورد شده است که بسیار بیشتر از تولید ناخالص داخلی ۲۲۹۹۷ میلیارد دلاری آمریکا در این سال بوده است.

هند با تولید ناخالص داخلی ۱۰۲۱۸ میلیارد دلاری در رتبه سوم، ژاپن با ۵۶۱۵ میلیارد دلار در رتبه چهارم و آلمان با ۴۸۵۶ میلیارد دلار در رتبه پنجم از این نظر قرار گرفته‌اند.

کشورهایی که در رتبه‌های ششم تا ۱۹ قرار گرفته‌اند به ترتیب عبارتند از: روسیه، اندونزی، برزیل، انگلیس، فرانسه، ترکیه، ایتالیا، مکزیک، کره جنوبی، کانادا، اسپانیا، عربستان، تایوان، و استرالیا.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.