تداوم باد شدید، باران و نفوذ گرد و خاک در آسمان چندین استان

امروز شدت نفوذ گرد و غبار از عراق به استان کرمانشاه افزایش می‌یاید و موجب کاهش کیفیت هوا در کل استان می‌شود. این وضعیت امروز به نواحی مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز هم کشیده می‌شود

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: هوای ابری، وزش باد شدید، رگبار باران و نفوذ گرد و خاک از عراق به چندین استان کشور، پدیده غالب جوی امروز و فردا خواهد بود.

«کبری رفیعی»  درباره وضعیت آب و هوا به ایرنا گفت: امروز شدت نفوذ گرد و غبار از عراق به استان کرمانشاه افزایش می‌یاید و موجب کاهش کیفیت هوا در کل استان می‌شود. این وضعیت امروز به نواحی مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز هم کشیده می‌شود.

وی ادامه‌داد: امروز همچنین تمرکز بارش‌ها در شمال‌غرب و شمال کشور، استان‌های ساحلی خزر، بخشی‌هایی از شرق، مرکز و جنوب کشور خواهد بود و برای این مناطق رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت داریم.

رفیعی اضافه‌کرد: روزهای دوشنبه و سه‌شنبه نیز در شمال‌غرب، استان‌های ساحلی خزر و برخی مناطق شمال‌شرق رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، روزهای دوشنبه و سه‌شنبه کاهش پنج تا هشت درجه‌ای دما در شمال‌شرق کشور پیش بینی می‌شود.

وی با اعلام صدور هشدار دریایی توضیح‌داد: امروز و فردا محدوده خلیج فارس، بخش‌های مرکزی و شرقی متلاطم پیش بینی می‌شود که از ظهر دوشنبه تا پایان وقت سه‌شنبه شدت یافته و بیشینه ارتفاع حداکثر ۲ متر در بندر بوشهر و شرق خلیج فارس پیش‌بینی می‌شود.

رفیعی گفت: در این مدت شرق عمان در استان سیستان و بلوچستان و پاره ای از مناطق مرکزی و تنگه هرمز مواج و متلاطم و ارتفاع امواج حداکثر ۱.۵ متر پیش بینی می شود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.