تغذیه رایگان برای 3 میلیون دانش آموز

وزیر آموزش و پرورش البرز اعلام کرد: سه میلیون دانش آموز مناطق محروم و کم برخوردار کشور از طرح تغذیه رایگان بهره‌مند می شوند.

به گزارش ایرنا، « یوسف نوری» روز یکشنبه در آیین آغاز طرح تغذیه رایگان دانش آموزان و تجلیل از معلمان که به مناسبت هفته نکوداشت مقام معلم در مدرسه اسدی لاری محمد شهر کرج برگزار شد، در جمع خبرنگاران افزود: چند سالی است که تغذیه دانش‌آموزان در مناطق کم ‌برخوردار، مرزی، روستایی و عشایری کشور  حذف شده بود.

وی خاطرنشان کرد: با تلاش همه جانبه‌ای که در دولت سیزدهم  و مجلس شورای اسلامی  انجام  داد  اعتبار لازم برای اجرای طرح بسته امنیت غذایی دانش آموزان تخصیص داده شد.

وزیر آموزش و پرورش  با اشاره به این که این طرح همزمان در استان های  البرز  و سیستان و بلوچستان آغاز شده است، یادآورشد: از ابتدای سال تحصیلی آینده برای مناطق کمتر برخوردار هفته‌ای ۲ روز با مشارکت مردم ، خیرین، بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) این طرح پیاده سازی و گسترش می‌یابد.

نوری تصریح کرد: انتظار داریم با کمک‌های بیشتر نهادها تعداد دانش آموزان دراین طرح را به پنج  میلیون نفر برسانیم و سال به سال آن را ارتقاء دهیم.

وی ادامه داد:  این امر کمک می‌کند تا بتوانیم به ساحت تربیت زیستی و بدنی دانش آموزان که در سند تحول بنیادین به عنوان یکی از ساحت‌های ششگانه است، برسیم.

وی افزود: برای اجرای طرح  تغذیه رایگان دانش آموزان در  سال تحصیلی آینده حدود یک هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان بودجه اختصاص یافته است که این رقم با کمک نهادها افزایش خواهد یافت‌.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.