علاقه‌مندی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ برای تقویت مشارکت با هلال احمر

رابرت ماردینی، مدیر کل کمیته بین‌المللی صلیب سرخ که در مراسم صدمین سالگرد تاسیس جمعیت هلال احمر ایران شرکت کرده بود، همکاری صلیب سرخ جهانی با هلال احمر ایران را بسیار ارزشمند خواند.

ماردینی با اشاره به هماهنگی‌های انجام شده از سوی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر ایران برای مهاجران افغانستانی، برنامه واکسیناسیون کووید مهاجران افغانستانی در 4 استان ایران توسط جمعیت هلال احمر را تنها یکی از نتایج این همکاری و هماهنگی عنوان کرد.

ماردینی گفت: «ما درباره نگرانی‌­های مشترک بشردوستانه در این مناطق مختلف گفت‌وگوی باز و بسیار سازنده‌­ای با مقامات ایرانی داریم که بسیار قدردان آن هستیم. ما نه تنها مشتاقیم که این گفت‌وگوها ادامه یابد بلکه علاقه‌مندیم تا بیش از پیش گسترش یابد. ما همچنین مشتاقیم تا فرصت‌های بیشتر مشارکت با جمعیت هلال احمر ایران را در دیگر کشورهایی که این جمعیت در آنجا فعالیت عملیاتی دارد یا قصد داشتن آن را دارد، بررسی کنیم.»

ماردینی همچنین با اشاره به نیاز به استفاده از نقاط قوت نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر گفت: «ارزش افزوده و موفقیت نهضت بین‌­المللی صلیب سرخ و هلال احمر وابسته به آن است که چگونه بتوانیم از نقاط قوت مکمل خود استفاده کنیم: ما باید از رسالت، تخصص و ظرفیت­‌های مکمل خود بهترین استفاده را ببریم. معتقدم اینجا در ایران، خانواده نهضت داشته‌های بسیاری دارد که می‌­تواند به آنها افتخار کند. بیایید پایه‌های همکاری­مان را محکم‌­تر کنیم و بر آن بیفزاییم.»

مدیر کل کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در پایان سخنان خود با ابراز گرم‌ترین تبریکات به تمامی کارکنان و داوطلبان جمعیت هلال احمر ایران، برای این سازمان، آرزوی موفقیت در 100 سال آینده کرد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.