بلبشوی فدراسیون فوتبال؛ کُت تن کیست؟

هیات رئیسه رسمیت ندارد، ماجدی بی‌اختیار است؛ عزیزی خادم هم می‌خواهد برگردد!

شهروندآنلاین: فدراسیون فوتبال این روزها بیشتر از هر زمان دیگری آشفتگی دارد؛ اگرچه امور اجرایی فدراسیون به گفته میرشاد ماجدی جلو می‌رود، اما عملا مدیران کنونی اختیار خاصی از خود ندارند و مشخص نیست چه آینده‌ای در انتظار فوتبال است.

در شرایط کنونی، هیات رئیسه فدراسیون فوتبال از رسمیت افتاده و نمی‌تواند درباره امور جاری هیچ مساله‌ای را مصوب کند؛ میرشاد ماجدی نیز بدون مصوبه هیات رئیسه، به عنوان سرپرست فدراسیون عملا اختیاری برای انجام کارها ندارد. ماجدی فقط به استناد مصوبه قبلی، امور روتین را جلو می‌برد و درباره مسائل آنی و آینده تصمیمی نمی‌تواند بگیرد.

در چنین فضایی همه منتظر مجمع فدراسیون فوتبال در اوایل خردادماه هستند تا تکلیف را روشن کند؛ حتی شهاب عزیزی خادم نیز منتظر همین مجمع است تا آخرین امیدهایش را برای بازگشت به صندلی ریاست جست‌وجو کند.

برگزاری جلسه هیات رئیسه غیر قانونی بود؟

هیات رئیسه فدراسیون فوتبال از مدت‌ها قبل از رسمیت افتاده است. با توجه به بازداشت شهره موسوی، نایب رئیس سوم فدراسیون فوتبال و عدم حضور مهرداد سراجی و شهره موسوی در جلسات، عملا هیات رئیسه فدراسیون فوتبال رسمیت ندارد.

بعد از لغو جلسه هفته گذشته هیات رئیسه به دلیل عدم حضور سراجی و براتی، اعضا تصمیم گرفتند صبح یکشنبه جلسه دیگری بگذارند، اما با وجود اطلاع‌رسانی قبلی باز هم سراجی در این جلسه حضور پیدا نکرد. جالب اینکه شهره موسوی، دیگر عضو هیات رئیسه که در بازداشت به سر می‌برد به صورت آنلاین در این جلسه حضور داشته، ولی با غیبت سراجی تعداد اعضا به هشت نفر نرسید تا جلسه حالت رسمی نداشته باشد!

در واقع پس از جلسه‌ چند ساعته اعضای هیات رئیسه که حالت رسمی هم به خود نگرفته، تنها خروجی، انتخاب زمانی برای یک گردهمایی دیگر برای بررسی مشکلات فوتبال بود؛ جلسه‌ای که قرار شده 8 روز دیگر در مرکز ملی فوتبال برگزار شود و در مورد مشکلات روزافزون این روزهای فوتبال کشور در آن بحث و تصمیم‌گیری شود؛ البته اگر اختلافات اعضای هیات رئیسه برای سومین مرتبه و عدم شرکت برخی از آنها بار دیگر این جلسه را به حالت غیر رسمی درنیاورد.

طبیعی است که جلسه صبح یکشنبه هیات رئیسه هیچ مصوبه‌ای هم نداشت و فقط به نوعی یک گردهمایی دوستانه برای صحبت درباره مشکلات فوتبال بود.

ماجدی اختیاری ندارد!

در حال حاضر، میرشاد ماجدی، سرپرست فدراسیون فوتبال که از هیات رئیسه حکم خود را دریافت کرده، امور اجرایی را جلو می‌برد و خودش هم بعد از جلسه امروز در جمع خبرنگاران اعلام کرد که هیچ کاری روی زمین نمانده است. موضوع مهم اما درباره امور آنی و آینده فدراسیون فوتبال است که بدون مصوبه هیات رئیسه عملا ماجدی نمی‌تواند کاری از پیش ببرد و اختیاری هم از خود ندارد!

به این ترتیب، عملا میرشاد ماجدی نیز فقط روی مصوبات قبلی می‌تواند امور جاری را پیش ببرد و اگر مساله جدیدی پیش بیاید کاری از دستش ساخته نیست.

همه منتظر مجمع فدراسیون

در فضای کنونی یا باید اختلافات دو عضو هیات رئیسه یعنی مهرداد سراجی و احمدرضا براتی با سایر اعضا رفع شود و امور فدراسیون به حالت عادی برگردد و اجرا شود، یا اینکه همه باید تا مجمع فدراسیون صبر کنند!

با توجه به اتفاقات رخ‌داده، بعید است مهرداد سراجی و احمدرضا براتی از موضع خود درباره تلاش برای دبیرکلی علی خطیر به جای حسن کامرانی‌فر کوتاه بیایند و احتمالا به همین خاطر جلسه 8 روز بعد نیز به رسمیت نخواهد رسید و مصوبه‌ای نخواهد داشت.

به همین دلیل همه باید منتظر برگزاری مجمع فدراسیون فوتبال بمانند تا در روز 10 خرداد اعضای این مجمع دور هم جمع شوند و درباره مسائل مهم تصمیم بگیرند؛ مجمعی که ممکن است اتفاق غیرمنتظره‌ای را نیز رقم بزند.

عزیزی خادم همچنان به دنبال بازگشت

برگزاری مجمع فدراسیون یک شانس بزرگ را در اختیار شهاب عزیزی خادم قرار می‌دهد. رئیس معزول فدراسیون فوتبال از سوی هیات رئیسه، برای آنکه به‌طور کامل ارتباطش با فدراسیون قطع شود باید رأی منفی را از مجمع بگیرد. به همین خاطر او امیدوار است تا بتواند در مجمع از حق خود دفاع کند و به صندلی ریاست برگردد.

عزیزی خادم درباره اتهام‌های زده شده به او و اطرافیانش در دوران 11 ماهه ریاست، روز شنبه به کمیته اخلاق رفت و در حدود دو ساعت توضیح داد. او همچنان معتقد است کار غیر قانونی‌ای انجام نداده و برای این منظور دلایلی نیز دارد. به همین خاطر عزیزی خادم بیشتر از هر کس دیگری منتظر برگزاری مجمع 10 خرداد است تا شاید در آنجا بتواند از اعضا رأی مثبت بگیرد و دوباره ریاست فدراسیون را عهده‌دار شود که در آن صورت شاهد تغییرات اساسی نیز در فدراسیون خواهیم بود.

کت تن کیست؟

بلبشوی این روزهای فدراسیون فوتبال موضوعی نیست که بشود به سادگی از آن عبور کرد؛ فدراسیونی که فعلا به صورت شورایی اداره می‌شود و همان شورا نیز از نظر اساسنامه و فیفا رسمیت ندارد و نمی‌تواند مصوبه‌ای صادر کند و قطعا در روزهای آینده به مشکلاتش اضافه هم خواهد شد. با گذشت بیش از یک ماه از قرعه‌کشی جام جهانی هنوز رقبای تدارکاتی تیم ملی فوتبال مشخص نشده‌اند و مشکلات عدیده دیگری نیز وجود دارد که مشخص نیست چگونه باید در جهت رفع آنها اقدام کرد.

***

ماجدی: هیچ کاری روی زمین نمانده است

با وجود همه مسائل موجود، میرشاد ماجدی، سرپرست فدراسیون فوتبال بعد از جلسه صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران حضور یافت و توضیحاتی ارائه کرد. او در بخشی از مصاحبه‌اش اعلام کرد که هیچ کاری در فدراسیون به واسطه رسمی نشدن هیات رئیسه روی زمین نمانده است. ماجدی افزود: «هیات رئیسه قوانینی دارد که شما بهتر از من می‌دانید و بحث به حد نصاب نرسیدن نیست. امور تیم ملی به کارهای اجرایی مربوط است که همه کارها روی روال خودش انجام می‌شود. روابط بین‌الملل به دنبال دیدارهای دوستانه بوده و برنامه‌ریزی آن با استیلی و کارهای اجرایی این موضوع با بهرام رضاییان است.»

او در مورد سایر تیم‌های ملی کشورمان گفت: «کارهای تیم امید نیز در حال انجام است. تیم نوجوانان ایران در اردوست و فردا (دوشنبه) به تورنمنت کافا اعزام می‌شود. کار اجرایی در فدراسیون زمین نمانده است. در خصوص مسائل مالی هم باید بگویم که قرار شد در این هفته به ما پرداختی داشته باشند تا کمک‌حال همکاران و تیم‌های دیگر باشیم.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.